יצא בקרוב לחופשי?

המצית מסקווירא מערער: הייתי "עבריין צעיר" בעת ההצתה

שאול שפיצר שנשלח לשבע שנות מאסר בגין השלכת בקבוק תבערה והצתת בית של "מורד" באדמו"ר מסקווירא, מערער: הייתי "עבריין צעיר". אם ערעורו יתקבל עונשו יקוצר והוא ישוחרר לחופשי (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שאול שפיצר ואהרון רוטנברג (צילום מסך מהטלויזיה האמריקאית)

שאול שפיצר, תלמיד ישיבת סקווירא הנמנה על מקורבי האדמו"ר מסקווירא, המרצה עונש מאסר זאת לאחר שפגע בתושב הקריה אהרון רוטנברג לפני כ-4 שנים עשוי להשתחרר בקרוב מהכלא ולצאת לחופשי.

שפיצר שהיה בן 18 בעת ביצוע העבירה הואשם בהשלכת בקבוק תבערה תוך ניסיון להצית את ביתו של רוטנברג שנחשב היה כ"מורד" בהנהגת הרבי זאת לאחר שסירב לקבל על עצמו את כללי המקום ובחר לפתוח בית מדרש עצמאי במושב זקנים בשולי הקרייה החסידית.

לטענת בני משפחתו לאירוע הקשה בו נפצע רוטנברג ואושפז במשך תקופה ארוכה בבית החולים קדם "מסע הסתה" מאת בכירי הנהגת החסידות מה שגרם בעקיפין למעשה הנורא.

שפיצר הודה במסגרת עיסקת טיעון במעשה הנורא והואשם בתקיפה מדרגה ראשונה שעונש המאסר על כך הינו 7 שנים זאת במקום ניסיון לרצח הנחשב לחמור יותר.

שפיצר מבקש כעת לערער ולזכות במעמד של עבריין צעיר זאת בשל גילו בעת ביצוע העבירה ועל כן ייתכן שבאם יתקבל ערעורו הוא יזכה לעונש מקל עוד יותר של 4 שנים לו זוכה מי שמוגדר בחוק "עבריין צעיר" ואז ישוחרר מיידית.

יצוין כי שפיצר הגיש את הערעור במחלקת ערעורים בבית משפט בערכאה גבוהה יותר שאכן הכריע כי הגדרתו הינה "עבריין צעיר" אך החזיר את הדיון שוב לפני הערכאה שגזרה את עונשו על מנת שתדון בדבר ותכריע האם לקצר את עונשו.

שפיצר שכאמור היה נחשב בן בית אצל הרבי זכה לאהדה נסתרת גם אחרי מאסרו ולפני מספר חודשים זכה לברכה מיוחדת בעלון של החסידות "בחצר הקודש סקווירא" על כך ש"סיים" בכלא את לימוד מסכת שבת.

חבריו "בני החבורה" פרסמו מודעה מיוחדת לבחור שאול יחזקאל שפיצער ממצוייני וממובחרי ישיבתינו לרגל חגיגת השמחה הגדולה בסיום מסכת שבת מרישא ועד גמירא בעומק העיון ובבהירות יסודית.

גם האדמו"ר מסקווירא ערך לפני שלוש שנים ביקור חיזוק ותמיכה בכלא אצל הבחור שאולי שפיצר, שנמשך כמחצית השעה במהלכו נשא האדמו"ר דברי חיזוק בפני שפיצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר