ציפי לבני משתלחת: "מדינת המפלגות החרדיות"

חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) תקפה את החלטת הממשלה לבטל את רפורמת הגיור ואמרה כי נתניהו הפך את מדינת ישראל ל"מדינת המפלגות החרדיות". צפו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: רונן כץ)

הסתה נגד החרדים: חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) תקפה בצהריים (שני) בפתח ישיבת הסיעה את החלטת הממשלה לבטל את רפורמת הגיור ואמרה כי הוא הפך את מדינת ישראל ל"מדינת המפלגות החרדיות".

"כשותפה במחנה הציוני שהחזון שלו הוא שמירה על מדינת ישראל כמדינת העם היהודי", פתחה לבני, "חשוב לומר שראש הממשלה שמדבר גבוהה גבוהה ובכל מקום ובכל שפה על מדינת העם היהודי הפך אתמול את מדינת ישראל ממדינת העם היהודי למדינת המפלגות החרדיות, כל זה כדי לשמור על הכסא לצרכים פוליטים שלו ושלהם".

לבני המשיכה ואמרה כי "חוק השבות צריך להיות הסעיף הראשון בחוקתה של מדינת ישראל. חוק השבות הוא הסמל המרכזי להיות מדינת ישראל מדינת העם היהודי".

"ממשלת ישראל אמרה אתמול לכל העולים שהגיעו למדינת ישראל מכוחו של חוק השבות, שבאו להצטרף כאן בארץ ישראל לעם היהודי, הממשלה אמרה להם אתם נשארים אזרחים סוג ב' במדינת העם היהודי. אתם שהגעתם הנה מכוח חוק השבות, אתם משרתים בצבא הגנה לישראל, אתם שרוצים להיות חלק מאיתנו - אתם תשארו בצד הדרך", הוסיפה לבני.

לבני המשיכה ואמרה כי "הדבר הנוסף זה שהממשלה אתמול החליטה לקרוע קרע בין מדינת העם היהודי לבין העם היהודי שחי מחוץ לגבולותיה של מדינת ישראל, כל אלה שאנחנו מצפים מהם והם נעמדים לצדנו ובצדק בכל עת צרה ומצוקה, ביטחונית ומדינית, המסר של ממשלת ישראל שלחה להם אתמול - אנחנו קובעים לעצמנו את התכנים ואת הזהות של העם היהודי לפי מה שהכתיבו המפלגות החרדיות ולא לפי מערכת היחסים שמשותפת בינינו לבינם".

"הדבר הזה צריך לעניין לא רק את העולם ולא רק את היהודים מחוץ לגבולותיה של מדינת ישראל, הוא צריך לעניין כל אזרח ואזרח במדינת ישראל, יהודית ודמוקרטית", סיימה לבני את דבריה נגד החרדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר