בג"ץ לשר הפנים סילבן שלום: הצג עמדתך בנוגע לשבת

סוגיית פתיחת החנויות בשבתות ובחגים בעיר תל אביב עולה שוב לסדר היום. בית המשפט העליון הורה לשר הפנים סילבן שלום להציג את עמדתו בסוגיה תוך שלושה חודשים (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
סילבן שלום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סוגיית פתיחת החנויות בשבתות ובחגים בעיר תל אביב עולה שוב לסדר היום. בית המשפט העליון הורה היום (שני) לשר הפנים סילבן שלום להציג את עמדתו בסוגיה תוך שלושה חודשים.

את ההחלטה קיבלו השופטים במהלך דיון שהתקיים היום בעתירות שהגישו מספר בעלי מכולות ובעלי מתחם שרונה. העותרים דרשו כי יותר להם לפעול בשבת וזאת בהתאם להחלטת מועצת עיריית תל אביב לפני שנה המתירה למספר מצומצם של בתי עסק לפעול בשבת.

החלטת העירייה לא יצאה אל הפועל מאחר ושר הפנים דאז גדעון סער סירב לקבל החלטה בנושא והעביר את ההחלטה בנושא למחליפו גלעד ארדן, שלא עסק כלל בעניין. כאמור, כעת דורש בית המשפט העליון משר הפנים הנוכחי סילבן שלום להציג את עמדתו בנושא.

לפי הדיווח ב"הארץ", עו"ד ישראל לשם, שייצג את עיריית תל אביב בדיון הבוקר, קבל על כך שלפי החוק שר הפנים יכול לעכב החלטת עירייה לחודשיים ובלבד שיערוך שימוע לעירייה, אך לטענתו במקרה הנוכחי זה לא קרה.

לדבריו, "שר הפנים כבר בהודעתו המעכבת מביע השקפת עולם המנוגדת לדין. חוק ההסמכה קבע במפורש שכל הנושאים האלה נמצאים בגדרה של הרשות המקומית והיא הגוף שראוי שישקול מהו רצון תושבי העיר".

"בהחלטתו, שר הפנים נטל את תפקיד העירייה. הוא אמר שיש כאן השלכות רוחב. אני לא בטוח אם כאשר מועצת העיר ת"א מחליטה כיצד הציבור בת"א רוצה לראות את השבת שלו האם היא צריכה לחשוב האם מה שנחליט יגרום לפרנסיה של בני ברק לחשוב על הדברים האלה. כל עוד המחוקק הותיר בידי הרשות המקומית את הסמכות המלאה לקבוע לפי שיקול דעתה איך תראה השבת בעיר הרשות המקומית צריכה לקבוע".

נציגת משרד הפנים דחתה את הטענות ושופטת בית המשפט העליון קבעה שהעירייה תשיב לשאלות של שר הפנים לשעבר בנושא ואילו השר החדש ימסור את החלטתו בתוך שלושה חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר