תיעוד מרגש

שנה לצוק איתן: המג"ד שנפצע קשה קרא את ה"יזכור"

בהר הרצל נערך הטקס הרשמי לציון שנה למבצע "צוק איתן". מפקד גדוד 12 של גולני שנפצע קשה מאוד במבצע, קרא את ה"יזכור". נתניהו: "מי שינסה לפגוע בנו דמו בראשו" (חדשות, צבא וביטחון)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: RR media, מתוך ynet)

בהר הרצל בירושלים נערך הערב (שני) הטקס הרשמי לציון שנה למבצע צוק איתן, בו נפלו 67 קצינים וחיילים וחמישה אזרחים. באירוע השתתפו נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שרים, חברי כנסת ובני המשפחות השכולות.

רגע מרגש נרשם כשמפקד גדוד 12 של גולני בצוק איתן, שי סימן טוב, שנפצע קשה מאוד במבצע, קרא "יזכור" בתחילת הטקס.

(צילום: גיל יוחנן)

הנשיא ריבלין אמר בין היתר בטקס: "זו הייתה מערכה מוסרית, צודקת, ראויה של מדינה ריבונית המבקשת להגן על אזרחיה. בשבועות שקדמו למערכה נורו מדי יום עשרות רקטות על תושבי הדרום. ילדים, נשים, זקנים וגברים, היו נתונים לאימת שריקות המוות וגלי ההדף. מחילות נחפרו תחת גני ילדים וחדרי אוכל בסביבה אזרחית מובהקת במטרה להביא להרג אנשים שכל משאלתם הייתה לזרוע שדה, לטעת פרדס, להקים בית".

ריבלין הוסיף, "שנה עברה, תמה המערכה, אך יש כאלה שעבורם המלחמה לא נגמרה. עבורם, בנקודה שבה הסתיימה מלחמה אחת, החלה מלחמה אחרת. המלחמה שאחרי המלחמה. אלה הקרבות שאין בהם עיטור או ציון לשבח, אין הפסקות אש ואין הפוגות. גם היום, יש פצועים ממערכת צוק איתן שעדיין נלחמים על חייהם בבתי החולים. אחרים נמצאים בעיצומו של קרב עיקש בחזית השיקום המפרכת. לומדים מחדש ללכת, לדבר, לקרוא, לכתוב, לישון לילה אחד שלם בשקט".

(צילום: גיל יוחנן)

"גם המשימה של מדינת ישראל טרם הושלמה" אמר הנשיא. "אנו עדיין דורשים שניים מבנינו: סמל ראשון אורון שאול וסגן הדר גולדין. לא ננוח ולא נשקוט עד שנביאם לקבר ישראל. בשבועות האחרונים שוב חווינו ירי תלול מסלול מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום. בימים אלו ממש, היינו עדים לגל של פיגועי טרור. לא אנשי מלחמה אנו, אך אם נגזר עלינו לאחוז בנשק כדי להגן על גבולותינו ועל קיומנו לא נהסס. מדינת ישראל לא תוכל להמשיך ולהיות בת ערובה בידי אויב שפועל מלב אוכלוסייה אזרחית. העימות הבא יהיה קשה יותר מקודמו. ברור לנו שעימות כזה יחייב הכרעה ברורה וקשה".

(צילום: גיל יוחנן)
(צילום: גיל יוחנן)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה למשפחות השכולות: "בכל מפגש, בכל שיחה שקיימתי עמכם עלה שוב ושוב משפט אחד: 'יש לנו כאב עצום בלב ולא פחות מכך גאווה אדירה בלבד. אני יודע היטב שאין שיעור ליגונכם, לצד זה נטועה בכם ההכרה שגבורתם של בניכם הצילה חיים רבים בישראל".

(צילום: גיל יוחנן)

ראש הממשלה הוסיף, "חמאס ספג מכה קשה שלא ידע מאז הקמתו, אנחנו עוקבים מקרוב אחרי הנעשה בדרום ונערכים לפעול בעוצמה כשנידרש לכך. אני אומר לכל אויבי ישראל: חמאס, חיזבאללה, איראן וגם לדאעש, מי שינסה לפגוע בנו דמו בראשו". נתניהו הבטיח לעשות הכול בכדי להחזיר הביתה את אורון שאול והדר גולדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר