תיעוד: תת ניצב אפרים ברכה ז"ל הובא למנוחות

כאלפיים בני אדם השתתפו בהלווייתו של תת-ניצב אפרים ברכה, מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה ששם אתמול קץ לחייו ביריה במכוניתו על יד ביתו. תיעוד (חדשות, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילומים: מרים אלסטר / פלאש 90. וידאו: בראל אפרים - ynet)

כאלפיים בני אדם, וכל בכירי משטרת ישראל, ליוו היום (שני) למנוחות את תת-ניצב אפרים ברכה, מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה ששם אתמול קץ לחייו ביריה במכוניתו בסמוך לביתו. ברכה הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי במודיעין.

בתו, מורן, ספדה לאביה: "אבא, הימים האחרונים היו סיוט. אמרת שאתה לא מרגיש טוב והלב שלך חלש. כנראה שלא הבנתי את תחושת חוסר האונים האמתית שלך. לא ידעתי מה לעשות כדי לעזור לך. אם רק הייתי יכולה לקחת ממך את הכאב. אמרתי לך שתהיה חזק כי יש לך עוד ארבע חתונות ללוות אותנו ועוד מיליון נכדים להכיר".

הבן אדיר ספד לאביו: "ביום שישי האחרון חששת ללבך ודאגת שהוא לא יעמוד לך. אמרת לנו - תהיו מאוחדים בחתונה של אחי. תרקדו, תשמחו ותעשו שמח כאילו אני הייתי שם. יותר מכל היית ישר דרך ודמות לחיקוי, עם שקט ונשמה שכל כך אפיינו אותך".

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, הספיד את ברכה: "יממה חלפה מאז פילחה ירייה שנים ארוכות של עשייה. הירייה פגעה בך. לא שמענו אותה, אבל היא מהדהדת באוזני כולנו, כשם שלא שמענו את המצוקה הקשה בה היית נתון. המצוקה זועקת. מה המניעים והמהלכים שהביאו אדם ערכי כמוך לנקודת האל-חזור? הרבה שאלות ללא מענה. משטרת ישראל עוברת ימים קשים, אבל היא תמשיך קדימה. זו צוואתו של אפרים".

המפכ"ל היוצא יוחנן דנינו אמר: "אפילו אתה לא יכולת אל מול הרוע בהתגלמותו, אל מול הסתה רצפות שקרים שהגיע לשיא השפלות אפילו אחרי מותך, בניסיון להכפיש כדי לרמוס את כבודך ומורשתך. כולי תקווה שבימים הקשים האלה ילמדו כולם מי היית ומה היה פועלך המרשים. האירוע פגע ופצע את כולם, הותיר אותנו המומים, כואבים, מדממים ונסערים. אני זוכר את פגישתנו האחרונה. שאלתי לשלומך ואמרת 'משמיצים אותי, אבל אני חזק'. חיבקתי אותך והבטחתי שאעמוד לצדך תמיד. היית בשבילי חבר ומפקד עם מסירות טוטלית למשימה".

ראש אגף החקירות והמודיעין לשעבר, יואב סגלוביץ', אמר: "בשלהי 2012 ניגשת אליי באחד הבקרים, סיפרת על אירוע ועשית בחירה מתבקשת אך קשה מנשוא. בחירה בין הרב שלך לבין המדינה שלך. הלכת עם האמונה שלך ועם צדק ויושר והמדינה הייתה לפניך. את חובתך ביצעת ולא ביקשת הנחה. היית מפקד בכיר ובאחת הפכת לעד ומתלונן, אך בפועל היית נפגע עבירה מתמשכת. לא רק בניסיון העברייני של מי שמכנים אותו רב, אלא נפגע עבירה מהדף של עבריינים מחוברים ומקושרים. אט אט בדיה הופכת לרכילות, ואז לתחקיר ואז לאמת צרופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר