סוף הסאגה

הרפורמה בשחיטה: צוותי שוחטים יצאו לשחוט בחו"ל

בתום פגישה ממושכת בין הרב הראשי דוד לאו לשרים כחלון, שקד ואזולאי, בעניין רפורמת השחיטה הושגו הסכמות על שינויים ברפורמה וסוכם כי צוותי שחיטה יצאו בתוך 24 שעות לחו"ל (חדשות בארץ)

הרב הראשי דוד לאו ושחיטת בשר (צילום: יונתן סינדל, אביר סולטן - פלאש 90)

הישג לרב דוד לאו: לאחר חודשים ארוכים בהם התעכבה עבודת השוחטים בעקבות הרפורמה בשחיטה, צוותי שחיטת הבשר יצאו בתוך 24 שעות לחו"ל לצורך שחיטת הבשר, כך סוכם הלילה (שלישי) בתום ישיבה ממושכת שנערכה במשכן הכנסת.

בישיבה השתתפו הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, שר האוצר משה כחלון, שרת המשפטים איילת שקד, שר הדתות דוד אזולאי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמניץ ומנהלת מח' הבג"צים בפרקליטות המדינה אסנת מנדל. שר הכלכלה אריה דרעי השתתף רק במשך מספר דקות בישיבה.

קרא עוד:

הישיבה נערכה בעקבות עליית מחירי הבשר בעשרות אחוזים בשבועות האחרונים זאת עקב המחסור הצפוי בבשר לקראת החגים בעקבות העובדה שמאז חג הפסח לא יצאו צוותי שחיטה לחו"ל בשל הרפורמה החדשה בשחיטה שהובילה הרבנות הראשית.

בפגישה שנמשכה שעות ארוכות הגיעו הצדדים להסכמה בעניין יציאת צוותי שחיטת הבשר לחו"ל.

הצדדים סיכמו ביניהם כי בבוקר, פרקליטות המדינה תוציא הודעה לבית המשפט העליון על הסיכומים שהושגו ולאחר כ-24 שעות יתאפשר לצוותי השחיטה לצאת לחו"ל ולהתחיל לשחוט זאת במידה ובג"ץ לא יגיב לסיכומים.

הרב הראשי הרב לאו אמר בתום הפגישה כי "אני שמח שהשגותינו בעניין התקבלו. ההחלטות שהושגו יאפשרו לנו לשמור על רמת כשרות גבוהה מצד אחד ומצד שני יאפשרו את יציאת צוותי השחיטה באופן מיידי, כדי לאפשר את הגעת הבשר לקראת החגים הבעל"ט".

כזכור, בשבוע שעבר מועצת הרבנות הראשית לישראל החליטה על מספר שינויים ברפורמת השחיטה שהתקבלה בהתנגדות עזה הן אצל גדולי ישראל והן אצל היבואנים והשוחטים, וזאת בכדי לזרז את הוצאת צוותי השחיטה לחו"ל, מתוך דאגה למחסור החמור הצפוי בבשר לחגים.

לפי החלטת מועצת הרבנות, שהתפרסמה לראשונה ב"כיכר השבת", בעלי התפקידים שישובצו בצוותי השחיטה של הרבנות לפי ההגרלה הם ראש צוות השחיטה ובודק חוץ. בנוסף, החליטה מועצת הרבנות על צמצום תקופת הצינון לשוחטי הבד"צים אך במקביל החליטה על הוספת מפקח נוסף לצוות הבד"ץ.

עוד החליטה מועצת הרבנות כי בעקבות המחסור בראשי צוותים ובודקי חוץ המוסמכים מטעם הרבנות הראשית, הרי שבעונת השחיטה הקרובה יצומצם היקף הפיקוח על פעילות הבד"צים, כך שלא ישובת מפקח בעל כשירות של ראש צוות ובודק חוץ לכל צוות אלא ישובץ מפקח אחד בעל כשירות של ראש צוות לכל מספר צוותי בד"צים הפועלים בסמיכות.

באשר לסלע המחלוקת על תקופת הצינון לשוחטי הבד"צים, שבתחילה נקבעו על שנתיים ימים, החליטה מועצת הרבנות לצמצמם את תקופת הצינון לשוחטים שיבקשו לשמש כראשי צוותים מטעם הרבנות לפי מדרג חדש.

"חבר צוות מטעם בד"ץ לא יוכל לשמש כראש צוות מטעם הרבנות הראשית אלא אם חלפה עונת שחיטה נוספת לאחר עונת השחיטה בה עבד עם הבד"ץ", קבעה הרבנות, "חבר צוות מטעם בד"ץ לא יוכל לשמש כמפקח מטעם הרבנות הראשית על בד"צים אחרים אלא אם חלפו שתי עונות שחיטה לאחר העונה בה עבד עם הבד"ץ".

בנוסף קבעה הרבנות כי "חבר צוות מטעם בד"ץ לא יוכל לשמש כמפקח מטעם הרבנות הראשית לפעילות אותו הבד"ץ אלא אם חלפו 4 עונות שחיטה לאחר העונה בה עבד עם אותו הבד"ץ". עונת שחיטה בחודשי החורף נמשכת כחמישה חודשים ובחודשי הקיץ מעט פחות.

יצוין כי בעקבות החלטת מועצת הרבנות, יצאו כבר בשבוע שעבר לא מעט צוותי שוחטים לחו"ל ללא אישור הרבנות וכעת בעקבות הסיכומים הצוותים הללו יוכשרו גם הם לשחוט עבור הרבנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר