דרמה לילית בכנסת

דרעי משך זמן, שטייניץ הוקפץ מביתו ומתווה התקציב אושר

דרמה לילית בכנסת בדיון על מתווה התקציב כשהתברר שאין לקואליציה רוב. דרעי משך זמן בדיון על השם "מכלוף", שטייניץ הוזעק מביתו וההצבעה אושרה ברוב דחוק. גם העברת בתי הדין אושרה (ארץ)

יובל שטייניץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

רק בשעה 3:51 הלילה (שלישי), ננעלה ישיבת מליאת הכנסת שדנה בשורת חוקים והתעכבה זמן רב כשהקואליציה הבינה כי אין לה את הרוב הדרוש.

מליאת הכנסת אישרה ברוב דחוק של שני חברי הכנסת את הצעת הממשלה לדחות את מועד אישור תקציב המדינה לשנים 2015-2016 לחודש נובמבר.

ההצבעה יצרה דרמה במשכן, לאחר שהקואליציה הבינה כי אין לה את הרוב הדרוש כדי לאשר את ההצעה וכי במידה והאופוזיציה תגבר בהצבעה הזו והארכת מועד התקציב לא תאושר הרי שהכנסת תפוזר ותלך לבחירות.

בעקבות כך, שר הכלכלה אריה דרעי נאם במליאה ומשך את הזמן עד שהקואליציה תגייס חברי כנסת לאישור ההצעה.

שטייניץ בטריקו במליאה (צילום: מתוך הטוויטר של שלי יחימוביץ')

במשך דקות ארוכות נאם דרעי והסביר את פשר שמו "מכלוף", עד אשר הגיע למליאה שר האנרגיה יובל שטייניץ שהוקפץ בבהילות מביתו שבמבשרת ציון יחד עם חבר כנסת מהליכוד שנמנם בחדרו במשכן.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הסביר לחברי הכנסת שאיבדו את סבלנותם בנאומו של דרעי, כי שר שמסכם את הדיון בהצעת החוק לא מוגבל בזמן. "ביקשתי מהשר שיסכם את דבריו, אך הוא לא נענה לבקשתי הנרגשת", אמר אדלשטיין.

מיד עם בואו של שטייניץ סיים דרעי את נאומו והארכת מועד התקציב אושרה ברוב של 56 חברי כנסת לעומת 54 חברי כנסת שהתנגדו.

לאחר אישור מתווה התקציב דנה הכנסת בהצעות חוק נוספת ורק בשעה 3:51 לפנות בוקר אושרה העברת בתי הדין הרבניים למשרד הדתות ברוב של 40 חברי כנסת בעד ו-35 נגד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר