"נאום מהותי": דרעי מתפלפל - מה זה "מכלוף" • צפו

יו"ר ש"ס אריה דרעי, נאלץ אמש לשאת פיליבסטר ארוך במיוחד, עד שיגוייס רוב לדחיית מועד התקציב, אז הוא דן בשאלות הלכתיות והתעמק בשאלה 'מכלוף' או 'מחלוף' (פוליטיקה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש / Flash90. וידאו: ערוץ הכנסת )

קואליציית 61: במהלך הלילה התחוללה דרמה במליאת הכנסת, במליאה דנו בשורת חוקים ובמרכזם קביעת תקציב דו שנתי, ההצבעות התעכבו עד אחרי השעה 3:00 בלילה בשל כך שהקואליציה לא השיגה רוב בשל כך שהשר יובל שטייניץ לא נכח.

יו"ר ש"ס, שר הכלכלה, אריה דרעי נאלץ ללמוד היטב מה המשמעות של קואליציית 61, הוא נאלץ למשוך את הזמן במליאת הכנסת בכדי שהשר שטייניץ יגיע למליאה. דרעי לא אהב את העובדה של משיכת הזמן, במיוחד בשעות המאוחרות של הלילה."הנה עוד סיבה למה דרעי יעשה ככל שביכולתו להביא את החוק הנורבגי להצבעה כדי שמישהו אחר ייכנס במקומו לעבודה בכנסת" אמר בכיר בש"ס.

במרכז נאומו של דרעי התייחס דרעי לנושא שמו, אריה מכלוף דרעי, והאם כותבים מכלוף או מחלוף.

יולי יואל אדלשטיין: "צעקו היום לקראת חבר כנסת אחר: איפה הימים שהיית ממלא אצטדיונים? אני זוכר את השר, חבר הכנסת אריה מכלוף דרעי, נואם שלוש שעות בלי הפסקה, מה קרה?"

שי פירון: "אז בלי המכלוף".

דרעי: "הרב פירון, שלחו לי כבר – לאור זה שאתה טורח כל הזמן לקרוא לי מכלוף..".

פירון: "לא, רק פעם אחת. מאז שאמרת לי".

דרעי: "לא, זה טוב, ההפך, אני מעודד את זה. כבר התחלתי לקבל פניות מה מקור השם הזה מכלוף – האם זה שם שעומד בזכות עצמו או שזה איזשהו תחליף למיכאל, איך כותבים את המכלוף, עם כ' או עם ח'. יש בזה דיונים, אני שמח, אני מעודד את הדיונים הללו.

"זה נקרא להחזיר עטרה ליושנה. אני, למיטב ידיעתי, ואדרבה, אשמח אם יעירו לי, אני חושב שמכלוף זה שם שעומד בזכות עצמו וכותבים אותו עם כ' ולא עם ח', אבל אשמח לשמוע באמת מהמאזינים אם יש הערות בעניין הזה, אשמח לשמוע את הדברים הללו".

עמיר פרץ: "מכלוף זה מיכאל".

דרעי: "לא, הנה, אתה רואה? מכלוף זה מיכאל – לא, לא, מה פתאום, למה? יש מיכאל ויש מכלוף, זה לא..".

גלאון: "יש כבר רוב כאן".

דרעי: "וכי את מעלה על דעתך שאני עומד כאן לנאום בגלל רוב או מיעוט? אני מדבר כאן בגלל שאני צריך לענות על כל ההערות".

פירון: "אתה צריך להסביר לנו על מכלוף..".

דרעי: "להבדיל אם כן, חברת הכנסת גלאון, אני ישבתי ושמעתי את כל הנואמים, את נכנסת עכשיו, בסוף, אם היית שומעת באמת את הנאומים המקצועיים של חברי הכנסת אז היית מבינה למה צריך לטרוח ולענות לכל אחד על העניין שלו. קשה לי לדבר, אדוני היושב-ראש, הרעשים".

יואב בן צור הפריע ודרעי העיר: "תגיד לו שהיושב-ראש שלו מדבר"

היו"ר יולי יואל אדלשטיין: "חברי הכנסת, השר דרעי, למיטב בכלל זכרוני בבניין, כרגע נותן את אחד הנאומים המשמעותיים והמהותיים ביותר ששמעתי מפיו מאז שנבחרתי לכנסת בפעם הראשונה ואתם מפריעים לו, נא לשבת"..

דרעי: "אני מקווה שאתם לא מפריעים לרשמת הפרוטוקולים בנאום החשוב הזה עם כל ההערות באמצע".

אדלשטיין: "השרה מירי רגב תשב ואז זה יגרום גם לחבר הכנסת אחמד טיבי לשבת. וגם חברת הכנסת תמר זנדברג תשב. אתם באמת מפספסים הזדמנות לשמוע את הנאום של השר דרעי, פשוט מפספסים".

דרעי: "באמת בהזדמנות הזו, אדוני היושב-ראש, יש כאן כמעט הקשבה מלאה".

אדלשטיין: "לא, רק חברי הכנסת בגין ובן צור שקועים בשיחה, שקועים בשיחה. חבר הכנסת בן צור..".

דרעי: "תגיד לו שהיושב-ראש שלו מדבר".

אדלשטיין: "חבר הכנסת בן צור, יושב-ראש התנועה שלך ביקש למסור לך – טוב, אני לא אגיד. חברי הכנסת, נא לשבת, אתם מסכנים את העתיד הפוליטי של חבר הכנסת בן צור כרגע, והמבין יבין".

דרעי: "אחר כך תגידו שבש"ס אין דמוקרטיה, תראו, הוא כבר רבע שעה מפריע לי, יואב, ולא מתחשב בי אפילו. זו דמוקרטיה אמיתית" .

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר