מאבק הקרקעות בבני ברק • חשיפה

למרות מאבק 'דגל': מוסדות ליטאיים הגישו בקשות להקצאה

ב'דגל התורה' הצהירו כי לא ישתפו פעולה עם ההקצאות שמוביל חנוך זייברט בבני ברק, אך ל'כיכר השבת' נודע כי מוסדות ליטאיים כן הגישו בקשות להקצאה. ב'דגל' מבהירים: זה בהוראתנו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט (צילום: סטודיו דוד זר)

הקרב על ההקצאות בבני ברק: בשבועות האחרונים מתחוללת סערה של ממש בעיר התורה והחסידות, סביב סוגיית ההקצאות הציבוריות האחרונות שנותרו בבני ברק ואשר הוצאו למכרז על ידי ראש העיר חנוך זייברט בין כלל מוסדות התורה ובתי כנסיות שהגישו את הצעתם.

זייברט שהחליט לאשר את מתן המגרשים הציבוריים האחרונים הקיימים בעיר - תהליך ממנו ביקשו ראשי העיר הקודמים להימנע ובעקבות כך לא התקיים במשך למעלה מ-12 שנה - נכנס לקו האש כאשר ב'דגל התורה' יצאו בחריפות נגד הכוונה לעשות זאת והודיעו כי לא ישתפו פעולה עם ההליך שלדבריהם נגוע באינטרסים והינו מפלה לרעה את הציבור הליטאי, כשהם אף כינו זאת כ"שוד הקרקעות הציבוריות".

מקורבי זייברט הצהירו במהלך כל התקופה כי בכוונתם להוציא את המהלך לפועל "בכל מחיר", וכי אינם חוששים מאי שיתוף פעולה של דגל התורה בנושא זאת מאחר וקיים רוב ברור בקרב חברי המועצה לאישור ההקצאות, הכולל את נציגי אגודת ישראל, ש"ס ואולי אף בני תורה, המהווים רוב של 17 מתוך 25 חברי המועצה.

לטענתם, החלוקה הינה שויונית והוגנת כאשר שליש מההקצאות מיועד עבור הציבור החסידי, שליש עבור הציבור הליטאי ושלישי עבור צרכי בני עדות המזרח.

העסקנים ב'דגל התורה' הבהירו כי בכוונתם לצאת למלחמת חורמה וציטטו את מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שאף הורה להתנגד באופן משפטי להליך ההקצאות, זאת לאחר שמינה את הדיין הגר"י סילמן לבדוק את העניין.

גורמים בדגל התורה אומרים: "אנחנו נפנה להליכים משפטיים בהוראת גדולי ישראל ולא נסכים בשום פנים ואופן לאפליית הציבור הליטאי בעיר". הקרב התנהל גם סביב סוגיית ההקצאות לאנשי תנועת בני תורה המזוהים עם הפלג הירושלמי אולם בעיקר סביב טענת דגל התורה כי מגיע להם יותר משליש זאת על סמך הקצאות בשנים עברו.

מנגד, בכירי העירייה לא הסכימו לוותר והודיעו כי לא יפלו לרעה את הציבור הליטאי. "אנחנו נדאג להם באופן שויוני למרות התנגדות דגל התורה, לדבריהם אין סיבה שהליטאים יפסידו בגלל התנהגות נציגיהם במועצת העיר", אומרים בסביבת זייברט.

אלא שב'דגל' הבהירו כי לאחר הוראת מרן ראש הישיבה אף מוסד ציבורי ליטאי "לא יעקוף" את ההוראה הנחרצת ולפיכך אין מגעים כלשהם בין בתי כנסת ליטאים מול לשכת ראש העיר בעניין ההקצאות.

הבוקר, פורסמה בעיתונים 'המודיע' ו'המבשר' מודעה, לפיה ניתן זמן ההארכה להגשת בקשות להקצאות הציבוריות לשבועיים נוספים, מודעה שלא הוכנסה בעיתון הליטאי 'יתד נאמן'.

אלא שבמקביל לכך, חושף "כיכר השבת" כי בניגוד לטענות עסקני "דגל", על החרמה טוטאלית של מוסדות תורה ליטאיים את מכרז ההקצאות, הרי שחלקם הגישו בקשות ואף אינם מסתירים זאת.

כך לדוגמא, מוסדות 'עטרת שלמה' בראשות הגאון רבי שלום בער סורוצקין מקורבו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הגישו אמש בקשה לקבלת שטח ציבורי לבניית מוסד בעיר.

בנוסף גם רשת "נטע שעשועים", בהנהלתו של יצחק ויזל נהגו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הגישה אף היא בקשה להקצאה עבור מוסדות החינוך שבניהולה. כמו כן הוגשה בקשה נוספת ע"י הרב תורג'מן המזוהה עם "מרביצי תורה ספרדים", העומדים תחת הנהגת מרן הגראי"ל שטיינמן.

לדברי גורמים בעירייה, מדובר בהוכחה חד משמעית שעסקני דגל פועלים על דעת עצמם וכי בפועל מוסדות התורה מכל החוגים והמגזרים, כולל אלו הנמנים על הציבור הליטאי והנשמעים להוראותיו של מרן ראש הישיבה, משתפים פעולה עם הליך ההקצאות שבסופו של יום יאושר ויעבור.

בתגובה אומרים גורמים בכירים ב"דגל התורה" כי אין קשר בין הדברים. לטענתם, מצד אחד ניתנה הוראה על ידם באישור הרבנים לכלל המוסדות להגיש בקשות להקצאות ובמקביל פועלים העסקנים במישור המשפטי זאת בהוראתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן על מנת לעצור את התהליך.

לדבריהם, זו ההוראה שהתקבלה על ידי הרבנים שעסקו בנושא ועל כן כל המוסדות הליטאיים הגישו באישור גדולי ישראל את הבקשות להקצאות. "בשביל להגיש בקשה להקצאה לא צריך את זייברט, אף ראש כולל, רב בית כנסת או מנהל מוסד לליטאי לא התנהל מול לשכת ראש העיר אלא הכל בתיאום עם ההנחיות שאנחנו הוצאנו", אומרים הגורמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר