אפשר לנגב את הפנים במגבת גוף?

ממש דוחה או בסדר לגמרי: בשלב כזה או אחר בחיים, כל אחד השתמש במגבת הגוף לייבוש הפנים • האם זה אפשרי או שמדובר בפשע כלפי עור הפנים? המומחים משיבים (בריאות)

לנגב את הפנים במגבת גוף - זה חוקי? (צילום: shutterstock)

שימוש באותה המגבת לייבוש הגוף והפנים זה משהו שכנראה כולנו עשינו בשלב מסוים בחיינו, יתכן שאף על בסיס יומי. אך האם זה בסדר או שמדובר בפשע כלפי העור?

"תמיד צריכה להיות מגבת נפרדת לייבוש הפנים, במיוחד אם אתם בעלי נטייה לפצעי אקנה", אומרת הדרמטולוגית ד"ר איימי וקסלר, "עור הפנים עדין ורגיש, וממש לא מומלץ שספיחי השומן מהגוף או השיער יעברו לפנים".

פרופסור כריסטופר מייסון ממחלקת פיזיולוגיה וביופיזיקה במכללת וייל קורנל ללימודי רפואה בניו יורק, מחזק את דבריה של ד"ר וקסלר ואומר: "החיידקים שנשארו על העור - ידיים, רגליים, כתפיים - עוברים בעזרת מגבת הגוף לפנים, ומשם הדרך קצרה לפתח וירוסים ופטריות".

בנוסף, אנו עלולים לשכוח להחליף את המגבת בתדירות מספקת, והחיידקים חוגגים על העובדה שיש להם שטחי התרבות מושלמים - במיוחד שהמגבת נשארת בחדר הרחצה, אזור חמים ולח ברוב הזמן. לדברי ד"ר וקסלר, יש להחליף מגבות כל שלושה ימים. ואם אין לכם מלאי רחב של מגבות, או זמן לכבס - לפחות השתמשו בצד אחד של המגבת בלבד במשך חצי מהזמן, ואחר כך להפוך לצד השני. ניתן להשתמש בטכניקה הזו גם במגבת הגוף ובמגבת הפנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר