לאחר אירוע לבבי

האדמו"ר מסערט ויז'ניץ הלך לעולמו בגיל 91

האדמו"ר מסערט ויז'ניץ הלך הערב לעולמו לאחר אירוע לבבי והוא בן 91. הוא נולד במוצאי יום כיפור לאביו מרן בעל ה"מקור ברוך" ועוד בילדותו נודע בכישרונותיו. הלוויתו תצא מחר מחיפה (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יהודה פרקוביץ)

ברוך דיין האמת: אבל כבד שורר בריכוזי חסידות סערט-ויז'ניץ בארץ ובתפוצות לאחר היוודע הבשורה המרה בהסתלקותו לגנזי מרומים של מרן האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל לאחר אירוע לבבי שעבר הערב (שלישי). הרבי היה בן 91 שנים בפטירתו. הלוויתו תצא מחר מהיכל בית המדרש של החסידות ברמת ויז'ניץ חיפה אל בית העלמין ויז'ניץ בבני ברק שם ייטמן לצד אביו ואדמו"רי בית ויז'ניץ.

האדמו"ר רבי אליעזר הגר נולד במוצאי יום הכיפורים לאביו מרן בעל ה"מקור ברוך", האדמו"ר הראשון מסערט ויז'ניץ וממשיך שושלת קוסוב ויז'ניץ בעיר גרוסוודין שברומניה. משחר ילדותו נודע הרבי בכישרונותיו הברוכים ובמידותיו התרומיות ושמו עלה כמי שימשיך בעתיד את שושלת הקודש.סבו בעל ה"אהבת ישראל" מויז'ניץ חיבב אותו מאוד ולמד עמו רבות.

הרבי עלה לארץ באוניית מעפילים, נעצר בנמל חיפה ונכלא במחנה המעצר בעתלית. בשנת תשי"א הוא נישא לרבנית חיה צירל, בתו של הרב שלום עוזר ברוין. כשנה לאחר פטירת אביו מונה ליורשו. אחיו, הרב משה הגר, מונה במקביל לתפקיד ראש ישיבת "יחל ישראל - סרט ויז'ניץ". הרבי היה ידוע כמי שמקרב כל יהודי ומרבה לדבר בדרשותיו על חומרת איסור לשון הרע.

חגיגות יום הולדת 90 אצל הרבי מסערט ויז'ניץ (באדיבות המצלם)

לפני כשנתיים אושפז האדמו"ר בבית חולים לאחר בעיות בגבו ומאז נחלש כוחו, הוא מיעט בשנים האחרונות מלהופיע בציבור.

במהלך השנים השקיע הרבי רבות בהפצת תורה ויראת שמיים בקרב חסידיו ופיתח את קהילתו בישראל וברחבי העולם. הרבי נודע במידותיו הטובות ובהתרחקותו מכל בדל של מחלוקת וידוע היה כאוהב שלום ורודף שלום.

כוחות ההצלה ליד בית האדמו"ר, הערב (צילום: באדיבות המצלם)

עיקר הנהגת החסידות הייתה נתונה בשנים האחרונות בידי בנו רבי יעקב הגר, בנו יחידו וחתנו של כק האדמו"ר מביאלה בני ברק. בתו הגדולה רחל נשואה לרב נפתלי ראובן קורנרייך, בנו של הרב צבי אלימלך קורנרייך. הרב קורנרייך כיהן בעבר כרב בית-המדרש של חסידי סרט ויז'ניץ בבני ברק וכיום הוא מכהן כרב היישוב תל ציון וכראש ישיבת "קוסוב ויזניץ". בתו הצעירה מרים נשואה לרב אהרן טוביה שפיטץ, בנו של רבי משה אב"ד המכהן כרב בבורו פארק שבארצות הברית.

יצויין, כי בנו ממשיך דרכו שוהה כעת בנופש בשוויץ ובשעה זו עושה דרכו לישראל לאחר היוודע לו הבשורה המרה. גם האחים האדמו"רים מויז'ניץ השוהים בחו"ל צפויים ככל הנראה לשוב למסע ההלוויה שייערך כאמור מחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר