סמסונג ו-HTC בצרות: פספוס תחזית המחירות והתרסקות

הדו"חות הרבעוניים של סמסונג לרבעון השני של שנת 2015 מלמדים כי הענקית פספסה את תחזיותיה ותחזיות האנליסטים ורשמה ירידה של 10 אחוז בהכנסות. במקביל, htc קורסת (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
גלקסי 6 (צילום: כיכר השבת)

הענקיות בצרות: ענקית האלקטרוניקה ציפתה שמכשירי הדגל החדשים שלה הגלקסי 6 וה-6 אדג', יחזירו לחברה את הבכורה בשוק הסמארטפונים וישיבו מלחמה למכשירי האייפון 6 והאייפון 6 פלוס של המתחרה אפל.

אלא, שהדו"חות הרבעוניים לרבעון השני של שנת 2015 מלמדים כי הענקית פספסה את תחזיותיה ואת תחזיות האנליסטים, שמלמדים על ירידה של כמעט 10% בהכנסותיה של החברה. אלא שבסמסונג טרם שחררו את הדוחות המפורטים שיוכלו לספק אינדיקציה מדויקת יותר על רמת המכירות של הגלקסי 6.

לפני מספר שבועות הודיעה החברה כי היא מורידה את תחזיות המכירות למכשירים החדשים מ-50 מיליוני מכשירים ל-45 מיליוני סמארטפונים. האנליסטים מטילים את האשמה בכך שהחברה לא חזתה נכון את הצלחת המכשיר היקר יותר - גלקסי אדג', מה שיצר מחסור משמעותי במכשירים בשבועות שלאחר ההשקה. כמו גם בהצלחתה של אפל במכירות מכשירי האייפון 6 החדשים.

למרות זאת, ייתכן כי במהלך הרבעון הנוכחי תצליח החברה להדביק את הפערים שנוצרו. אך ללא ספק מדובר באכזבה של ממש לענקית שקיוותה לשנות לטובה את הרצף של הדוחות המאכזבים שנמשכו בשנתיים האחרונות.

במקביל, הדוחות ששחררה יצרנית הסמארטפונים הטייואנית HTC היום מלמדים על התרסקות של ממש במכירות הטלפונים של החברה. מכירות החברה נחתכו בחדות בשיעור של למעלה מ-35 אחוזים ביחס לרבעון המקביל בשנה הקודמת. כשברבעון האחרון מכרה החברה 4.4 מיליוני מכשירים בלבד, לעומת 6.8 מכשירים ברבעון המקביל בשנת 2014.

הנתונים המאכזבים מגיעים על רקע השקת מכשיר הדגל החדש של החברה - One M9 שזכתה לביקורות לא אוהדות ולטענות על כך שהחברה לא חידשה דבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר