בגלל הרפורמים: נתניהו נזף בשר דוד אזולאי

שר הדתות דוד אזולאי התבטא נגד הרפורמים ואמר כי הוא לא יכול להגיד שהם "יהודים", בתגובה ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא אחת נכנע לרפורמים נזף בו על הדברים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר דוד אזולאי (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

סערה בעקבות התבטאות אזואלי: שר הדתות דוד אזולאי התראיין אתמול (שלישי) לרזי ברקאי בגלי צה"ל ועורר סערה בקרב הפרורמים בארצות הברית כאשר סרב להגדיר "רפורמי" כיהודי, זאת בכפוף לדעתם של גדולי ישראל ופוסקי ההלכה.

"יהודי רפורמי, ברגע שהוא לא הולך על פי דת ישראל אז בוא נגיד שיש בעיה. אני לא יכול להרשות לעצמי להגיד עליו שהוא יהודי", אמר השר אזולאי.

לדבריו: "אלה יהודים שטעו בדרך ואנחנו צריכים לדאוג שכל יהודי יחזור לחיק היהדות ולקבל את כולם באהבה ובשמחה. לצערי הרב, הרפורמים שחיים בחוץ לארץ חיים בגלות, חלקם הגדול הם אנשים שטעו, בבחינת תינוקות שנשבו, ואנחנו רוצים לדאוג לכל אותם יהודים שיחזרו לחיק היהדות על פי ההלכה. זה הכל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא אחת נכנע לרפורמים, זעם על השר אזולאי בעקבות הדברים. בהודעה שהוציא נתניהו לסוכנות הידיעות AP נאמר: "משרד ראש הממשלה דוחה את התבטאויותיו הפוגעניות של שר הדתות בדבר היהדות הרפורמית, אשר אינן מייצגות את עמדת הממשלה".

בהודעה מספר ראש הממשלה כי הוא נזף באזולאי: "שוחחתי עם השר אזולאי והזכרתי לו שישראל היא בית לכל היהודים ושכשר הדתות הוא משרת את כל אזרחי ישראל".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התייחס הבוקר בראיון לגלי צה"ל לדברי השר אזולאי ואמר כי "הרפורמים הם יהודים, נקודה, כמו כולנו, אין וויכוח בזה".

גפני הוסיף ואמר כי "הם (הרפורמים. י"כ) תוקעים סכין בגבה של התורה הקדושה, כשהם באים לוקחים את התורה ומבחינתי קורעים אותה".

כאשר נשאל האם מדינת ישראל צריכה להכיר בהם, השיב גפני: "אין כזה דבר להכיר ברפורמים".

יצוין כי בקרב הקהילה הרפורמית בארה"ב זועמים על השר אזולאי, חלקם קוראים לראש הממשלה לפטר את אזולאי אם יחזור על התבטאויותיו נגד הרפורמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר