שנה ל'צוק איתן'

הרמטכ"ל: "השנה השקטה ביותר בדרום מזה שנים"

לרגל תחילת אותות מערכת צוק איתן, פרסם הרמטכ"ל גדי אייזנקוט פקודת יום, בה כתב כי "מטרתנו היא לשמר את השקט למען האזרחים משני צידי הגבול ולהמשיך לעשות כל מאמץ כדי שהשקט לא יופר" (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי אייזנקוט פרסם פקודת יום לרגל תחילת חלוקת אותות מערכת "צוק איתן", במלאת שנה למבצע צוק איתן וכתב כי השנה האחרונה הייתה אחת השקטות בגזרת הדרום.

"השנה האחרונה הייתה השקטה ביותר שידע הדרום מזה שנים. מטרתנו היא לשמר את השקט למען האזרחים משני צידי הגבול ולהמשיך לעשות כל מאמץ כדי שהשקט לא יופר. בד בבד, עלינו להיות דרוכים ומוכנים לכל התפתחות. נעמוד איתנים מול כל איום, קרוב כרחוק, ונמשיך לבצע את משימתנו – להגן ולנצח", כתב.

הרמטכ"ל הסביר מדוע צה"ל יצא למבצע: "אחר תקופה של ירי רקטות ושל איום על חיי תושבינו, יצאנו למערכת "צוק איתן" כדי להשיב את השקט ואת הביטחון לגבול רצועת עזה ולהגן על שלום אזרחי מדינת ישראל ותושביה".

באשר ללחימה עצמה אמר כי "עמדנו נוכח איומים מורכבים, מול מנהרות טרור שנחפרו מתוך בתי אזרחים ומסגדים, מול עמדות שיגור שנבנו בבתי ספר ובבתי חולים, מול אויב שלא היסס להעמיד את אזרחיו לפניו כמגן אנושי. בעת שארגוני הטרור ברצועה לא בחלו בשום אמצעי כדי לפגוע באזרחי ישראל, מפקדי צה"ל וחייליו פעלו בתבונה, בתושייה, תוך דבקות בערכי "רוח צה"ל" ובאומץ לב עד כדי חירוף נפש".

"צבא ההגנה לישראל הוא צבא חזק, מתוחכם ומתקדם – צבא שהמשרתים בו מבצעים את משימתם מתוך תחושת שליחות שאין כדוגמתה. אני גאה לפקד עליכם – טובי בניה ובנותיה של מדינת ישראל", סיכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר