משרד הבריאות עצר את הניסויים הרפואיים בבני אדם ב'מעייני הישועה'

משרד הבריאות החליט בצעד חרידג להפסיק את הניסויים הרפואיים בבני אדם בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק, בשל ליקויים שהתגלו. בית החולים: "הליקויים תוקנו בהתאם להנחיות" (בריאות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מעייני הישועה (צילום: GS)

בצעד חריג החליט משרד הבריאות להפסיק את הניסויים הרפואיים בבני אדם בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק, בשל ליקויים משמעותיים שנתגלו במקום, כך מדווח הבוקר (רביעי) "ידיעות אחרונות".

בשבוע שעבר פורסם כי נתניהו עבר בחשאי, באישון לילה, טיפול בערמונית בבית החולים מעייני הישועה, על ידי ד"ר יגאל גת וד"ר מנחם גורן.

נתניהו הגיע לבית החולים ברכבי הסוואה ובתחפושת, כך למשל באחת הפעמים הגיע במכונית להובלת פיתות ובפעם אחרת הגיע במכונית של חברת הדברה כשמאבטחיו התחפשו למדבירים.

הטיפול אותו עבר נתניהו שנוי במחלוקת ונערך רק באישור של ועדת הלסינקי הממונה על אישור ניסויים בבני אדם.

כעת מתברר, כך לפי הדיווח בעיתון, כי כל הפעילות הניסויות בבית החולים הופסקה לפני מספר שבועות על ידי משרד הבריאות וזאת לאחר שהתגלה כי בית החולים אינו עומד בדרישות המשרד לאחר ליקויים ואי סדרים שהתגלו בנוהלי העבודה של הוועדה בבית החולים. בשלב זה לפי העיתון טרם התחדשו הניסויים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בביקורת שגרתית נמצאו ליקויים ביישום הנהלים של ועדת הלסינקי בבית החולים והופסקו הניסויים באופן זמני עד לתיקון הסעיפים. בית החולים פועל בנושא".

במשרד ראש הממשלה אמרו כי הנושא נמצא בבדיקה. תגובת בית החולים טרם נתקבלה לכשזו תתקבל נפרסמה.

מבית החולים 'מעייני הישועה' נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "הביקורת של משרד הבריאות לא הייתה שגרתית, כפי שנכתב, אלא נעשתה בעקבות פניות ושאלות שלנו לקבל הדרכה לגבי יישום נהלים חדשים שהוועדה פיגרה ביישומם.

"יש להדגיש כי כל החריגות היו טכניות. כל המחקרים שאושרו בוועדה היו בהתאם לכל כללי האתיקה, לא הופרו זכויות מטופלים ולא היה כל חשש לנזק למטופלים.

"הליקויים תוקנו בהתאם להנחיות משרד הבריאות. הוועדה תחזור לפעילות תוך זמן קצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר