מהו מוסך מורשה?

מהו מוסך מורשה ומה ההבדל בין מוסך מורשה על ידי יבואן מסוים, ומוסך מורשה כללי? מהם היתרונות שבטיפול במוסך מורשה משני הסוגים? (בלוגל)

צוות בלוגל | כיכר השבת |

בישראל קיים מושג של 'מוסך מורשה', כאשר זהו מונח מבלבל במקצת.

1. מוסך מורשה באופן כללי הוא מוסך שיש לו רישוי והרשאה מטעם משרד התחבורה. מוסך מורשה כזה עומד תחת הפיקוח של משרד התחבורה ועובד בהתאם לכללים המקצועיים שהוא קובע מדי פעם. כללים מקצועיים אלה אומרים שבראש המוסך חייב לעמוד מכונאי מוסמך, שעבר את ההכשרות המתאימות, ושלמוסך ישנו ידע מקצועי לטפל בכל רכב.

טיפול במוסך מורשה כזה מבטיח שיהיה לכם למי לפנות במקרה של תקלה או תלונה: ניתן יהיה לעשות ברור מול משרד התחבורה או איגוד המוסכים (במידה והמוסך המורשה גם חבר באיגוד המוסכים). לעומת זאת, טיפול במוסך שאינו מוסך מורשה או אצל מוסכניק שרק משתמש בשרותיו של מוסך מורשה, משאיר אתכם למעשה חשופים לחלוטין.

2. מוסך מורשה על ידי יבואן או יצרן

תיקון רכב או תחזוקה של רכב במוסך מורשה מבטיח לכם את אותו מינימום מקצועיות שנדרשת על פי החוק לשם תחזוקת רכב: שימוש בחלפים ובחלקים לפי החוק, ידע מקצועי וכד'. עם זאת, מוסך מורשה על ידי יבואן מציע לכם דרגת מומחיות והתמחות אחת מעל. מדוע?

צוות מוסך מורשה על ידי יבואן עובר הכשרות לטיפול ולתיקון מכוניות וכלי רכב אחרים של יצרן אחד או קבוצת יצרני רכב שמיובאים על ידי יבואן מסוים. הצוות נשלח מדי פעם להשתלמויות שיבואן הרכב מקיים, ומתעדכן בחידושים השונים בכל שנת מודל ובהחלפת דגם. דבר זה אומר מומחיות וידע שאין ברוב המקרים במוסך רגיל. בנוסף, במוסף מורשה על ידי יבואן מחזיקים את כל הציוד הייעודי לטיפול ברכבי היצרן המסוימים, כולל מחשבי דיאגנוזה.

חלקי חילוף מקוריים: בעוד שמוסך רגיל עשוי להעמיד בפניכם אופציות שונות, כמו חלפים חלופיים או חלפים משומשים, במוסך מורשה על ידי יבואן נעשה שימוש בחלקי החילוף המקוריים המיוצרים ומותאמים במאה אחוז לרכב שלכם. בהסכמה אתכם, יכול המוסך לעשות שימוש בחלקי חילוף אחרים אך זה קורה בתנאים מסוימים בלבד.

מלבד חלקי החילוף, גם כל החומרים הנלווים – שמנים, חומרי ניקוי וכיו"ב – הם חומרים שיוצרו או הותאמו במיוחד לרכב. חלקים וחומרים אלה עלולים להיות יקרים יותר מחומרים חלופיים, זה נכון, אבל במכוניות החדישות של ימינו יש לשימוש בחלקים וחומרים מקוריים חשיבות רבה: כל חריגה משימוש בחומרים וחלקים נכונים או מתיקונים או טיפולים שלא בוצעו במועד מוציאה את הרכב מכיוון ומקצרת לעיתים את חייו.

לסיכום:

אם אתם מעוניינים בטיפול ותיקון רכב אחראי פנו תמיד למוסך מורשה. טיפול במוסך מורשה על ידי היבואן יהיה טוב יותר לטווח הארוך אם גם לעיתים מעט יקר יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר