מנתחים קמפיין

היכן פורסם קמפיין "קיץ על גלגלים" של קוקה קולה?

מדור חדש ב"כיכר השבת" בכל יום רביעי: אחת לשבוע ינתח יועץ השיווק חיים קליגר קמפיין פרסומי בולט. מה היתרונות, מה החסרונות, כיצד חולקה עוגת הפרסום במדיות השונות ועוד. והשבוע: "קיץ על גלגלים" של "קוקה קולה" (פרסום)

חיים קליגר | כיכר השבת |
קוקה קולה (צילום: shutterstock)

על המפרסם

שוק המשקאות הקלים בישראל מגלגל מידי שנה מעל 4.2 מיליארד שקל, זהו ללא ספק סכום אסטרונומי, ישנם בשוק מספר שחקנים דומיננטיים, אך אין ספק כי החברה המרכזית שולטת בשוק ביד רמה, הרבה יותר רחוק מכל השחקנים האחרים. רק כדי לקבל מעט אינדיקציה החברה המרכזית מחזיקה בכ 55.6% מכלל שוק המשקאות הקלים ובכ 88.5% משוק הקולה בישראל, מדובר בהחלט בנתח שוק עצום ומרשים.

על קהל היעד

הצרכן החרדי היה מאז ומתמיד, או בעצם נכון יותר מאז קיבלה החברה המרכזית את כשרותו המהודרת של הרב לנדא, צרכן חשוב לחברה. מידי שנה מקיימת החברה המרכזית מבצעים ייעודיים לצרכן החרדי תוך הבנה וחשיבה יצירתית על השפה התקשורתית והתאמה מקסימלית של הדיאלוג עם הצרכן החרדי. במשך שנים הייתה השבת הפרזנטורית המכובדת של קוקה קולה, פעילויות שיווקיות רבות נעשו סביב שמחת השבת תוך כדי הבנה שהצרכן החרדי מכבד את שלחן השבת והוא יעדיף את משקה "קוקה קולה" כדי לענג את השבת.

למי מביננו שלא מכיר מספיק טוב את שוק הקמעונאות זו אולי ההזדמנות לספר כי "החברה המרכזית" הינה הבעלים של עוד מותגים רבים אותם אנו פוגשים בסופרמרקט, ביניהם, חברה טרה, משק צוריאל, מולר, נביעות, פריגת, ספרייט ועוד. אמנם על המדף לא נראה כל קשר בין המותגים הללו אך הבעלות של כל החברות הללו הינה של החברה המרכזית.

פירוט הקמפיין

מדוע כל זה רלוונטי כעת? כי לראשונה יוצאת החברה המרכזית במבצע ייעודי לציבור החרדי שכשכל המותגים הללו, ועוד כמה נוספים, משתתפים במבצע - קיץ על גלגלים.

מבצע הקיץ הגדול - "קיץ על גלגלים" יוצא לדרך ומעניק לכם הזדמנות בכל יום מימי המבצע לממש את החלום לבין הזמנים הקרוב - לטייל עם כל המשפחה ברכב מרווח וממוזג וליהנות מזמן איכות משפחתי ועוד המון פינוקים.

במסגרת המבצע בו משתתפים המותגים קוקה-קולה, דיאט קוקה קולה, קוקה קולה זירו, טרה, מולר, פריגת, ספרייט, קינלי סודה, פיוז טי, פאנטה ונביעות, תוכלו לזכות ברכב משפחתי שכור לשבוע או בטיול משפחתי עם רכב ונהג צמוד, כולל חבילה מפנקת ממגוון מוצרי המותגים המשתתפים שתהפוך את הטיול לחוויה בלתי נשכחת. ארבעה שבועות חמים של מבצע ועשרות זוכים מאושרים.

המבצע מושק בעיתוי מושלם, בתום שנת הלימודים, ולקראת תקופת בין הזמנים, פרק הזמן שבו כל בני המשפחה נמצאים בחופשה ומחפשים אפשרויות לטייל ביחד. הפרסים האטרקטיביים המוענקים לזוכים מאפשרים גם למשפחות גדולות ליהנות מטיול משפחתי חוויתי ונוח, עם רכב צמוד וחבילת פינוקים המשלימה את הזכייה.

כדי להשתתף במבצע החליטו בחברה המרכזית גם לאתגר מעט את הלקוחות שלהם, מעבר לקניה של מוצרי החברה ב 50 ₪, נדרשים הלקוחות לחייג לטלמסר ולענות על 3 שאלות הקשורות למותגים שבמבצע ואלה מבין המחייגים שיענו במהירות המרבית על שלושת השאלות הם אלו שיזכו במבצע, חשוב לציין שהתחרות הינה תחרות יומית, מידי יום יהיה זוכה שיזכה ברכב משפחתי שכור עד שמונה מקומות למשך שבוע, או ביום טיול משפחתי עם רכב ונהג צמוד לבחירתם. בנוסף, יקבלו הזוכים חבילת פינוקים הכוללת מגוון ממוצרי המותגים המשתתפים במבצע לטיול מושלם.

המבצע בתוקף מיום ראשון כ"ה תמוז ה- 12/07/15, עד יום חמישי, כ"א אב, ה- 06/08/15. יש לשמור על החשבונית כהוכחת קניה. מימוש הזכייה יתאפשר אך ורק כנגד הצגת חשבונית.

דבר המפרסם

טל רבן מנכ"ל קוקה-קולה ישראל: "החשיבה שמאחורי המבצע מתמקדת בצרכן החרדי, ובצורך שלו לנצל את החופשה המשפחתית של "בין הזמנים" לבילוי משפחתי משותף. הפרסים מכוונים למכנה משותף רחב במיוחד של צרכנים, המעוניינים ליהנות מזמן איכות עם המשפחה במקום ובאופן המתאים להם. הפרסים, הן הרכב השכור והן יום הטיול, מאפשרים למשפחות לבחור במסלול המתאים להן וליהנות מגישה נוחה ומהנה אליו, בלי להיות צמודים דווקא למסלולים הקרובים לתחבורה ציבורית, חבילת הפינוקים המצטרפת לזכייה, היא בונוס אטרקטיבי נוסף, המעשיר את הטיול המשפחתי עם מגוון מוצרים טעימים ומרעננים."

אין ספק כי מדובר במבצע ייחודי ומעניין שמאפשר למשפחות ברוכות ילדים להנות מחוויה משפחתית משותפת ומחופשה מרתקת. את בניית המבצע בתוך החברה הוביל מנהל השיווק החרדי של החברה בן ציון פדר יחד עם משרד הפרסום מימד המלווה של החברה המרכזית בפעילות בציבור החרדי כבר שנים רבות. המבצע הושק במסיבת עיתונאים מכובדת ומרשימה שנערכה במפעל קוקה קולה בהשתתפות ראשי החברה איציק תמיר- מנכ"ל קבוצת קוקה-קולה ישראל, טל רבן- מנכ"ל קוקה-קולה, ארן אלסנר- מנכ"ל מחלבת טרה, הראל חייקין- מנכ"ל פריגת, ניר לוינגר- סמנכ"ל חברת המכירות וההפצה, תומר סגיס דובר הקונצרן.

מילת ביקורת וטיפ לשיפור

למרות הרצון אולי לרענן ולהביא קמפיין עם הקשר ללוח השנה, עדיין הייתי משמר את החיבור עם השבת ששמשה כאייקון פרסומי כבר שנים.

למשל, הייתי מצרף לנופש חופשה לשבת באחד מבתי המלון. בהשקעה לא גדולה מידיי יכלו לשדרג את חבילת ההטבה ולשמר את נושא השבת.

(על הכותב: המדור נכתב מידי שבוע ע"י חיים קליגר מנכ"ל מגזין "זמן" ובעלי משרד היעוץ חיים קליגר אסטרטגיה תקשורתית ושיווקית. לפניות kligerc@gmail.com)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר