מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור נפרדה מבתי הדין הרבניים

שלושה ימים לאחר החלטת הממשלה להעביר את סמכויות בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים למשרד הדתות, נפרדה מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור מהדיינים ועובדי בתי הדין הרבניים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אמי פלמור (צילום: Dudi Vaknin/POOL)

שלושה ימים לאחר החלטת הממשלה להעביר את סמכויות בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים למשרד הדתות, נפרדה היום (רביעי) מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור מהדיינים ועובדי בתי הדין הרבניים. פלמור שיגרה איגרת פרידה לרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו ולראשל"צ ונשיא בית הדין הרבני הגדול הגאון רבי יצחק יוסף.

בפתח האיגרת כתבה פלמור: "דייני ישראל, עובדות ועובדי בתי הדין הרבניים. לאחרונה אישרה הכנסת את החלטת הממשלה להעביר את האחריות על בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים למשרד לשירותי דת. האחריות האדמיניסטרטיבית על בתי הדין הרבניים נמסרה לי כפיקדון זמני לפני כ-11 חודשים, עם סיום כהונתו של המנהל הקודם ולאחר שלא מונה לו מחליף".

בהמשך כותבת פלמור, "מודה אני, כי ניגשתי בחרדת קודש לעיסוק במערכת השיפוט הרבני השונה באופן מהותי ממערכותיו האחרות של משרד המשפטים, הן באופייה, הן בתחומי הפעילות שלה והן כרשות שופטת".

מכתב הפרידה של פלמור

פלמור הוסיפה, "במהלך הדרך שמחתי לפגוש דיינים, מנהלות ומנהלים, מזכירות ומזכירים וסגל מינהלי ומקצועי מסורים, אשר עוסקים במסירות המלאכתם ומשתדלים לתת לציבור את השירות הטוב ביותר. ראויים לציון מספר מקרים בהם דיינים ועובדים נרתמו ובאו בימי החופשה שלהם כדי לטפל בעניין דחוף שלא סבל דיחוי, כל זאת בשמחה ומתוך תחושת שליחות".

"למדתי מקרוב על העשייה הרבה לילות כימים לטיפול בסרבנות גט ובעגונות, עשייה הכרוכה בפעילות קשה ומאומצת בארץ ובעולם.

"אני יודעת כי רוב ככל הדיינים ועובדי בתי הדין הרבניים משתדלים לתת לציבור את התחושה הנוחה ביותר עת נזקק הוא לשירותיהם. אני מקווה, כי גם בעתיד ימונו לבתי הדין הרבניים דיינים ועובדים אוהבי שלום ורודפי שלום, האוהבים את הבריות ופועלים לשמור על שלמותו ואחדותו של עם ישראל. בברכת הצלחה, אמי פלמור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר