הרפורמה בשחיטה

בג"ץ עודכן, הרב לאו אישר וצוותי השוחטים יצאו הערב לחו"ל

בג"ץ עודכן בשינויים ברפורמה בשחיטה ולא הוציא צו מניעה, משרד המשפטים קבע כי הדבר נתון כעת לשיקול דעת הרב דוד לאו שאישר את השינויים והשוחטים יצאו כבר הערב לחו"ל. פרסום ראשון (חרדים)

הרב הראשי דוד לאו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הרפורמה בשחיטה: לאחר הסאגה שנמשכה חודשים ארוכים והעיכוב ביציאת צוותי השוחטים לחו"ל הערב (רביעי) יוצאים צוותי השוחטים לחו"ל להתחיל בשחיטת הבשר בניסיון לצמצם את הפער שנוצר בחודשים האחרונים ולמנוע את המחסור בבשר בחגי תשרי.

קרא עוד:

ל"כיכר השבת" נודע כי הגאון רבי דוד לאו, הרב הראשי לישראל, נתן הערב אישור לצוותי השוחטים לצאת לדרך ובנוסף אישר כי השוחטים שנמצאים כבר בחו"ל יחלו בעבודתם מיידית.

כפי שהוחלט בתום הישיבה שנערכה השבוע בכנסת, הפרקליטות עדכנה את בג"ץ בשינויים ברפורמה ובסיכומים שהושגו, ולאחר שבג"ץ לא הוציא צו מניעה משרד המשפטים קבע שניתן להתחיל לשחוט רק שהדבר תלוי בשיקול דעתו של הרב הראשי.

הרב לאו שנאבק רבות למען הכנסת שורת שינויים ברפורמה נתן אישור והשוחטים יצאו לדרך עוד הערב.

בנוסף, צוותי השוחטים שיצאו לחו"ל מיד לאחר החלטת מועצת הרבנות בשבוע שעבר עוד בטרם קיבלו את אישור הרבנות קיבלו הערב מהרב לאו אישור להתחיל לשחוט באופן מיידי.

כפי שדווח בהרחבה ב"כיכר השבת", ביום שלישי בערב נערכה בכנסת פגישה ממושכת בה השתתפו הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, שר האוצר משה כחלון, שרת המשפטים איילת שקד, שר הדתות דוד אזולאי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמניץ ומנהלת מח' הבג"צים בפרקליטות המדינה אסנת מנדל. שר הכלכלה אריה דרעי השתתף רק במשך מספר דקות בישיבה.

הישיבה נערכה בעקבות עליית מחירי הבשר בעשרות אחוזים בשבועות האחרונים זאת בשל המחסור הצפוי בבשר לקראת החגים בעקבות העובדה שמאז חג הפסח לא יצאו צוותי שחיטה לחו"ל בשל הרפורמה החדשה בשחיטה שהובילה הרבנות הראשית. בפגישה שנמשכה שעות ארוכות הגיעו הצדדים להסכמה בעניין יציאת צוותי שחיטת הבשר לחו"ל.

הצדדים סיכמו כי פרקליטות המדינה תוציא הודעה לבית המשפט העליון על הסיכומים שהושגו ולאחר מכן יתאפשר לצוותי השחיטה לצאת לחו"ל ולהתחיל לשחוט. כאמור, בג"ץ עודכן ולאחר שלא הוציא צו מניעה קבע משרד המשפטים כי ההכרעה עוברת לידי הרב דוד לאו שאישר את הסיכומים ובכך אפשר לשוחטים לצאת כבר הערב לחו"ל.

כזכור, בשבוע שעבר מועצת הרבנות הראשית לישראל החליטה על מספר שינויים ברפורמת השחיטה שהתקבלה בהתנגדות עזה הן אצל גדולי ישראל והן אצל היבואנים והשוחטים, וזאת בכדי לזרז את הוצאת צוותי השחיטה לחו"ל, מתוך דאגה למחסור החמור הצפוי בבשר לחגים.

לפי החלטת מועצת הרבנות, שהתפרסמה לראשונה ב"כיכר השבת", בעלי התפקידים שישובצו בצוותי השחיטה של הרבנות לפי ההגרלה הם ראש צוות השחיטה ובודק חוץ. בנוסף, החליטה מועצת הרבנות על צמצום תקופת הצינון לשוחטי הבד"צים אך במקביל החליטה על הוספת מפקח נוסף לצוות הבד"ץ.

עוד החליטה מועצת הרבנות כי בעקבות המחסור בראשי צוותים ובודקי חוץ המוסמכים מטעם הרבנות הראשית, הרי שבעונת השחיטה הקרובה יצומצם היקף הפיקוח על פעילות הבד"צים, כך שלא ישובת מפקח בעל כשירות של ראש צוות ובודק חוץ לכל צוות אלא ישובץ מפקח אחד בעל כשירות של ראש צוות לכל מספר צוותי בד"צים הפועלים בסמיכות.

באשר לסלע המחלוקת על תקופת הצינון לשוחטי הבד"צים, שבתחילה נקבעו על שנתיים ימים, החליטה מועצת הרבנות לצמצמם את תקופת הצינון לשוחטים שיבקשו לשמש כראשי צוותים מטעם הרבנות לפי מדרג חדש.

"חבר צוות מטעם בד"ץ לא יוכל לשמש כראש צוות מטעם הרבנות הראשית אלא אם חלפה עונת שחיטה נוספת לאחר עונת השחיטה בה עבד עם הבד"ץ", קבעה הרבנות, "חבר צוות מטעם בד"ץ לא יוכל לשמש כמפקח מטעם הרבנות הראשית על בד"צים אחרים אלא אם חלפו שתי עונות שחיטה לאחר העונה בה עבד עם הבד"ץ".

בנוסף קבעה הרבנות כי "חבר צוות מטעם בד"ץ לא יוכל לשמש כמפקח מטעם הרבנות הראשית לפעילות אותו הבד"ץ אלא אם חלפו 4 עונות שחיטה לאחר העונה בה עבד עם אותו הבד"ץ". עונת שחיטה בחודשי החורף נמשכת כחמישה חודשים ובחודשי הקיץ מעט פחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר