נוקיה, הסוף: מיקרוסופט מחסלת את מפעל היצור של נוקיה

חודשים לאחר שהודיעה ענקית התוכנה מיקרוסופט על חיסול המותג נוקיה והיצמדות למותג "Microsoft Lumia", הודיעה כעת החברה על פיטורים נרחבים והעברת קו היצור של נוקיה למיקרוסופט (סלולר)

חיים אבני | כיכר השבת |
מכשיר של חברת נוקיה (צילום: שאטרסטוק)

אחרי חיסול המותג, עכשיו גם מפעל היצור: חודשים לאחר שהודיעה ענקית התכנה מיקרוסופט על חיסול המותג נוקיה והיצמדות למותג "Microsoft Lumia", הודיעה כעת החברה על פיטורים נרחבים נוספים בחברה הפינית. בכך, מחסלת מיקרוסופט הלכה למעשה את מפעל הייצור של החברה הפינית הדועכת.

החברה הודיעה על מהלך פיטורין נוסף, במסגרתו יפוטרו 2,300 עובדים במפעל הייצור של נוקיה ו-900 מקומות עבודה בלבד ישארו בפינלנד. במהלך צעדי ההתייעלות תותיר החברה רק את מחלקות התכנון והתכנה של נוקיה, והייצור יעבור למתקני מיקרוסופט.

לפני שנה הודיעה החברה על צעדי קיצוץ דרמטיים גם בחטיבת המובייל של נוקיה, ויותר מ-18,000 עובדי החברה פוטרו. מדובר היה בסבב הפיטורים הגדול בתולדותיה של מיקרוסופט. כעת איבדו הפינים עוד אלפי משרות בחברת נוקיה הדועכת.

כזכור, נוקיה שלטה בשוק המכשירים הסלולריים החל מסוף שנות התשעים של המאה הקודמת והובילה את התקשורת הסלולרית במשך 14 שנים. היא נחשבה כחברה החדשנית, המובילה, פורצת הדרך והרווחית ביותר בתחום.

אלא שמאז הציג סטיב ג'ובס את האייפון הראשון, בשנת 2007, החלה החברה לאבד את השליטה בשוק ופספסה בגדול את המעבר לטלפונים חכמים. למרות שהחברה ניסתה להציג פתרונות שונים בתחום, שחלקם הצליחו במכירות, היא לא השכילה לנטוש את מערכת ההפעלה סימביאן שהייתה שותפה בפיתוחה ולפי ההערכות אחראית לנפילתה הכואבת של נוקיה.

לפני כשנתיים הודיעה חברת מיקרוסופט כי היא רוכשת את חטיבת הסלולר של נוקיה (שבשיאה שוויה עמד על יותר ממאה מיליארדי דולרים) בסכום של 7.2 מיליארד דולרים. הרכישה נועדה ככל הנראה על מנת להחדיר לשוק הטלפונים החכמים את מערכת ההפעלה של מיקרוסופט Windows Phone שלא הצליחה להמריא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר