דרעי מתקפל: לא יבקש את העלאת 'חוק הכשרות'

צוות המו"מ הקואליציוני של ש"ס סיכם עם 'הליכוד' כי הכנסת תאשר את 'חוק הונאה בכשרות' אלא שכעת מתברר כי היו"ר אריה דרעי החליט לסגת מהצעת החוק בשל התנגדות האוצר (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר ש"ס אריה דרעי (צילום: מרים Alsterl / Flash90)

בניגוד להסכם הקואליציוני: ערב כניסת ש"ס לממשלה, סיכם צוות המשא ומתן של המפלגה עם 'הליכוד' כי הכנסת תתקן את 'חוק הונאה בכשרות' שימנע מכשרויות פרטיות להעניק תעודות הכשר ללא משגיח מהרבנות הראשית.

בסעיף 56 להסכם הקואליציוני נכתב: "יישמר הסטטוס קוו בעניין הכשרות. הממשלה תפעל ללא דיחוי לתיקון חוק איסור הונאת הכשרות, באופן שיבהיר את המונח "כשר", ככזה הכולל גן מצג או סימון המעידים כי נשמרים דיני כשרות אף אם לא נעשה שימוש במילה 'כשר'".

אך חודשים ספורים לאחר הרכבת הממשלה, יו"ר ש"ס אריה דרעי מתקפל מהדרישה ונכנע לאנשי משרד האוצר ותיקון החוק לא יבוצע, בניגוד למה שסוכם בהסכם הקואליציוני.

על פי הדיווח של יאיר אטינגר ב'הארץ': "דרעי החליט להמתין לפחות עד לפסיקת בג"ץ הצפויה בקרוב בעניין הכשרות האלטרנטיבית, בטרם יחליט אם לקדם שוב את החוק שהובטח לש"ס בהסכם הקואליציוני ויחזק את מונופול הרבנות הראשית על הכשרות".

כזכור, הצעת החוק ירדה סדר היום של ועדת שרים לענייני חקיקה בשבועיים האחרונים, הסיבה: התנגדות מפלגת 'כולנו' ומשרד האוצר שחושש כי החוק יגרום לא יאפשר להוציא לדרך את"רפורמת הקורנפלקס" שצפויה להוזיל מוצרי מזון.

מנגד, יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני מתעקש שלא להוריד את החוק ולהעלות אותו ביום ראשון בוועדת שרים לענייני חקיקה.

על פי הדיווח: "במהלך הימים האחרונים הציע ח"כ משה גפני, השותף עם בן צור ביוזמת החוק, לערוך אבחנה בחוק בין בתי עסק המבקשים לציין כי הם מנהלים מטבח כשר, ובין מוצרי מזון מיובאים. הרבנים הראשיים מתנגדים ליוזמתו של גפני, שגם הציע לאפשר לבתי עסק להציב שלט אחיד מטעם הרבנות, המציין כי המקום נמצא ב"השגחה עצמית". אך בש"ס חוששים כי הפשרות שמוצעות יכרסמו במעמד הרבנות הראשית ואולי גם בהיתר שיינתן להציב שלט 'השגחה עצמית'".

בש"ס מקווים כי השופטים ידחו את העתיקה המבקשת לאפשר לבתי עסק להציג עצמם כ'כשר' גם בלי משיח מהרבנות, וזה למרות שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטשיין אמר בתשובה לבג"צ כי אינו רואה בעיה כל עוד לא נכתב במפורש המילה 'כשר'.

בחודשים האחרונים מתריעים ברבנות הראשית כי במצב הנוכחי שגם כשרויות פרטיות, יהיה מצב בו רבנים רפורמים יקימו כשרויות ויהיו יכולים להציג מסעדות כ"כשר", הדבר יכול לגרום למכשול גדול וזה בשל החשש שיהודים השומרים על כשרות לא יצליחו להבחין שמדובר בכשרות רפורמית.

את תגובת דוברו של אריה דרעי לא היה ניתן להשיג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר