תיעוד: אזכרה לגאון רבי יוסף חיים רווח זצ"ל

עצרת אזכרה נערכה בירושלים לגאון רבי יוסף חיים רווח, שכיהן במשך עשרות שנים בראשות ישיבות, במעמד הראשל"צ הגר"י יוסף, ראשי ישיבות ורבנים שסיפרו על קשריהם האישים עם המנוח (חרדים)

(צילום: ישיבת שובי נפשי, משפחת רווח)

זוכרים: ביום שלישי, התקיימה בירושלים עצרת רבת משתתפים לזכרו של הגאון רבי יוסף חיים רווח זצוק"ל, ששימש במשך עשרות שנים כראש ישיבה ומגיד משרים.

בעצרת השתתפו, ראשי ישיבות, רבנים ואישי ציבור שספדו למנוח זצ"ל. ראשון המספידים היה הגאון רבי אברהם סלים שליט"א, ראש ישיבת מאור התורה, שדיבר על גדלותו של המנוח עוד מהיותו אברך בכולל פורת יוסף, בה התעלה בשנותיו הצעירות לאחר חתונתו, וציין כי למרות ייסוריו הרבים שאפפו אותו בשנות חייו האחרונות, תמיד היה דבוק בכל לבו לתורה.

אחריו הספיד חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז שליט"א, שלמד עם המנוח במשך כמה שנים בכולל, והזכיר בערגה את השנים הנפלאות בהם היו לומדים יחד, כשהמנוח היה שוקד על תלמודו גם בשעות ההפסקות, וכיצד לא היה מוותר על קוצו של יו"ד בעומקה של תורה.

לאחר מכן, עמד הגאון רבי מאיר מרגי שליט"א משגיח בישיבת אהל מועד, בה שירת בקודש המנוח זצוק"ל, והזכיר את דרכו החינוכית המיוחדת של המנוח, בה לא ויתר על אף נשמה יהודית, ועטף כל בחור בעבותות אהבה, וציין שגם תלמידים כאלו שברבות הימים פרשו מספסלי בית המדרש, לא נמצא בהם אף לא אחד שחש שנאה לדרך התורה חלילה, והכל מכח שיטת החינוך הייחודית של הרב רווח.

את הערב חתם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א שסיפר על חברותו עם המנוח עוד בשנותיו הצעירות בישיבת פורת יוסף, שכבר שם היה נחשב כ'עלוי', ועל עינו הטובה של המנוח, שעודדו להוציא את ספריו 'ילקוט יוסף', ולפתוח את ישיבת "חזון עובדיה".

בסיום הערב נערך סיום הש"ס, על ידי בנו של המנוח הרב יעקב ישראל רווח, הש"ס נלמד במשך השנה על ידי המשפחה והתלמידים.

כמו כן ספדו לו הגאונים הרה"ג יעקב כהן שליט"א ראש ישיבת קנייני התורה, והרה"ג עזריאל מנצור שליט"א ראש מוסדות שובי נפשי. תלמידיו המכהנים כיום מרביצי תורה ברחבי הארץ, ובנו. וכן השתתף חבר מועצת העיר ירושלים אשר מישאלי, המסייע בהקמת ישיבה לזכרו של הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר