גורמים בבעלזא נגד 'דגל התורה': "מהיכן החוצפה להתערב לנציג שלא כפוף אליהם"

לאחר ההבהרה בעיתונים, גורמים בבעלזא יוצאים במתקפה נגד 'דגל התורה' שתקפו את נציגם בעיריית ירושלים על שנעדר מההצבעה על הספורטק: "מהיכן החוצפה להתערב, יש לו גדולי ישראל משלו" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עמק הארזים, השטח בו עתיד לקום הספורטק (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

סערת הספורטק נמשכת: בחסידות בעלזא פרסמו הבוקר (חמישי) הבהרה בעיתון "המודיע" ובכך יישרו את ההדורים בתוככי סיעת "אגודת ישראל" בנושא ההצבעה שהתקיימה השבוע על אישור הספורטק במועצת עיריית ירושלים.

אולם מתברר כי בעוד בבית פנימה נרגעו הרוחות הרי שבבעלזא שורר כעס רב על "דגל התורה" ועל בטאון הבית של התנועה הליטאית "יתד נאמן" שנתן יד למתקפה כנגד נציג החסידות בעיריית ירושלים מיכל הלברשטאם.

בעיתון "המחנה החרדי" הקדישו כתבה נרחבת לטענותיו של הלברשטאם ששהה בנופש בים המלח בשעת ההצבעה שם הוא מבהיר: "הזמנתי רכב שיקח אותי מים המלח לירושלים להצבעה, רגע לפני הודיעו לי מפורשות שיש לברקת רוב. לא הייתי שותף וידי לא הייתה במעל הזה".

בהמשך אף מגיב הלברשטאם להתקפות היזומות בעיתון נגדו וטוען: "לא הייתי שותף בתכנית וידי לא היתה במעל הזה, כאשר הנציגים החרדים אישרו את התכנית בעבר העיתונים שלהם לא תקפו אותם על תמיכתם בתוכנית לבנות מגרשי ספורט''.

גורמים בכירים בחסידות בעלזא מבהירים כי "הכעס בעיקר על הנציגים הליטאיים ועל עיתון יתד נאמן שבחרו לתקוף את נציג החסידות ללא בושה. הם הזכירו את שמו של הנציג ללא תואר הרב וגם כתבו במאמר מערכת כי מדובר בהתנהגות שאינה יהודית".

"צריך לזכור שהלברשטאם יש לו גדולי ישראל משלו והוא לא כפוף להנהגה הליטאית והיכן נשמע שאנשים מבחוץ יתנו לו הוראות כיצד עליו לנהוג ולפעול ועוד יביעו לאחר מכן את כעסם שלא פעל כפי שהורו", הם אומרים.

"מהיכן החוצפה להתערב לנציג שלא כפוף אליהם כלל וכלל?", תוהים בבעלזא ומשיבים במתקפה. לדבריהם, "באם הנציגים הליטאים היו משכילים לפעול יחד באחדות מלאה יחד עם הנציגים החסידים במטרה לסייע בניהול ירושלים הרי שהכל היה נראה אחרת והיה ניתן להגיע להישגים משמעותיים לציבור החרדי".

"ניתן היה למנוע חילול השם רב עם היו פועלים בהרמוניה ובשיתוף פעולה מלא, וחבל שאין זה כך", אומרים הגורמים בבעלזא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר