פרשה 512: הצהרות תובע נגד 20 חשודים

בית המשפט האריך בחמישה ימים את מעצרם של 20 מהחשודים ב"פרשה 512", זאת לאחר שהוגשו הצהרות תובע בעניינם. לחשודים מיוחסות עבירות של חברות בארגון פשיעה, רצח, ניסיון רצח, סחר בסמים והלבנת הון (משפט)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
יצחק אברג'יל, אחד מעצורי הפרשה (צילום: מוטי קמחי)

בית המשפט האריך היום (חמישי) בחמישה ימים את מעצרם של 20 מהחשודים ב"פרשה 512", זאת לאחר שהוגשו הצהרות תובע בעניינם. בקרוב יוגשו נגדם כתבי אישום. לחשודים מיוחסות עבירות של חברות בארגון פשיעה וכן ביצוע עבירות חמורות של רצח, ניסיון רצח, סחר בסמים והלבנת הון.

האירועים בגינם הוגשו הצהרות התובע הם: רצח של שלושה אזרחים חפים מפשע, פציעת עשרות נוספים ושני ניסיונות רצח של זאב רוזנשטיין בשנת 2003, באמצעות מטען חבלה ברחוב יהודה הלוי בת"א ובאמצעות רכב תופת בגני התערוכה בעיר; רצח גיא יחזקאל בשנת 2003 בגרמניה; רצח דוד ביטון בשנת 2003 בחולון; ניסיון רצח אסי אבוטבול בשנת 2004 בצ'כיה; ניסיון רצח בשנת 2006 ביפן. כמו כן, בגין עבירות של ייבוא וסחר בסמים, בהן סחר במיליוני כדורים, סחר במאות ק"ג של קוקאין, נסיון סחר במעל 10 טון חשיש ועוד.

היחידה הארצית לחקירת פשיעה בינלאומית בלהב 433 עדכנה את משפחות נפגעי העבירות בנוגע להגשת הצהרות התובע נגד החשודים באירועים בהם נפגעו בני משפחתם. תיקי החקירה הנוספים המנוהלים במסגרת הפרשה, בהם רצח עו"ד חכם, רצח משה הדס, ניסיון רצח אבי ימין וניסיונות רצח נוספים - עדיין נחקרים.

במשטרה מסרו כי "בהזדמנות זו אנו מבקשים להוקיר את תרומתו של תנ"צ אפרים ברכה ז"ל לחקירה בפרט ולמאבק הנחוש וארוך השנים בפשיעה החמורה והמאורגנת בכלל. חותמו של תנ"צ ברכה מוטבע בחקירה ובמאבקנו הבלתי מתפשר בפשיעה לסוגיה. נזכור אותו כחוקר, כמפקד וכאדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר