לחץ פסיכולוגי על ישראל

חמאס: "המוטו הישראלי - לא משאירים אשכנזי מאחור"

ארגון הטרור חמאס יוצא למתקפה פסיכולוגית נגד ישראל. "המוטו הישראלי - לא משאירים אשכנזי מאחור" נכתב בחשבון הטוויטר של הארגון על פרשת היעלמות שני הישראלים בעזה (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
בן משפחתו של מנגיסטו, הבוקר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ארגון הטרור חמאס יוצא למתקפה פסיכולוגית נגד ישראל בנוגע להימצאותם של שני ישראלים בעזה, שמצבם טרם ברור. אנשי הארגון עקצו את ישראל וצייצו בחשבון הטוויטר הרשמי של הארגון: "המוטו הישראלי האמיתי הוא 'לא להשאיר אף אשכנזי מאחור'".

ההודעה המתריסה מגיעה כמובן לאחר שחרור למעלה מאלף מחבלים בתמורה לשחרור של החייל גלעד שליט, זאת בעוד בנוגע לשני הישראלים שנמצאים כעת בעזה, אזרח אתיופי ואזרח מהפזורה הבדואית ודבר הימצאותם בעזה הותר היום לפרסום, ישראל אינה עושה דבר.

הדמיית האירוע (מתוך ynet)

מאז הותרה לפרסום הפרשה עלו טענות על כך שהממשלה לא עושה די לשחרורו של אברהם מנגיסטו, זאת בשל מוצאו. עם זאת, הפעילים החברתיים האתיופים החליטו שלא לצאת בהפגנות ולהפעיל לחץ על הממשלה לדאוג לשחרורו, זאת בעקבות בקשת משפחתו של מנגיסטו שלא לייצר בשלב זה רעש תקשורתי בנושא.

שעות לאחר שהותר לפרסום כי שני ישראלים נמצאים בעזה, התברר כי חברי הקבינט המדיני-ביטחוני, בתוכם אפילו שר החוץ דאז אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) לא עודכנו בזמן אמת על כך ששני ישראלים נמצאים בעזה. יו"ר ועדת החוץ והביטחון צחי הנגבי אמר הבוקר כי לא ידע על שני הישראלים שנכנסו לרצועה וגילה על כך רק מהתקשורת.

משפחת מנגיסטו: "שחררו אותו" (צילום: רועי עידן - ynet)

בנוסף, אביו של הישראלי השני, תושב הפזורה הבדואית ששמו טרם הותר לפרסום, טען היום כי עד כה אף אחד לא עדכן אותו כי בנו נמצא בעזה. לדבריו, המשפחה חישפה אחריו במשך חודשים ורק כעת נודע למשפחה כי הבן נמצא בעזה.

"אף אחד לא דיבר אתי על כך שהוא בעזה, אני לא יודע אם זה נכון או לא" אמר האב. לדבריו, "הבן שלי לא בריא נפשית. הוא חצה בעבר פעמיים את הגדר לעזה והחזירו אותו. כל מי שרואה אותו מבין מיד שהוא סובל מבעיות נפשיות והוא אינו אדם שפוי. אני לא יודע מה קורה איתו".

שר הביטחון מתייחס לפרשה

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון אמר מוקדם יותר היום כי "מדינת ישראל משקיעה מאמצים רבים להשיבם לחיק משפחתם. אנו רואים בחמאס אחראי לגורלם ודורשים את החזרתם. נפגשתי עם משפחתו של אברה מנגיסטו, עדכנתי אותה בפעולותינו וחיזקתי את ידיה. אנו נמצאים גם בקשר עם משפחתו של הישראלי הנוסף המוחזק ברצועה ומעדכנים אותה בהתפתחויות". כאמור, לדברי אביו של הישראלי השני אף גורם רשמי לא עדכן את המשפחה בעניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר