'מעייני הישועה' שב לבצע ניסויים בבני אדם

בית החולים "מעייני הישועה" חידש את רוב הניסויים בבני אדם, כך אומר המנהל הרפואי של בית החולים פרופ' מוטי רביד בשיחה עם "כיכר השבת". לדבריו: "אף מחקר לא פגע בחולים" (בריאות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בית החולים מעייני הישועה בבני ברק (צילום: מפות Google‏)

פרסום ראשון: בבית החולים "מעייני הישועה" חזרו לבצע ניסויים רפואיים בבני באדם, זאת לאחר שמילאו חלק מהדרישות של משרד הבריאות שאסר עליהם לבצע זאת של ליקויים משמעותיים שהתגלו במקום.

פרופסור מוטי רביד, המנהל הרפואי של בית החולים "מעייני הישועה" אישר את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר כי "רוב הניסויים כן חודשו אך אלה שלא דחופים לא חודשו והם עומדים להתחדש בקרוב כשנסיים את שיפור הנהלים".

השבוע דווח כי הפעילות הניסיונית בבית החולים הופסקה לפני מספר שבועות על ידי משרד הבריאות וזאת לאחר שהתגלה כי בית החולים אינו עומד בדרישות המשרד לאחר ליקויים ואי סדרים שהתגלו בנוהלי העבודה של הוועדה בבית החולים.

רביד טוען כי ההחלטה התקבלה עוד טרם הפרסום על הטיפול החשאי בראש הממשלה בנימין נתניהו בבית החולים. הטיפול אותו עבר נתניהו שנוי במחלוקת ונערך רק באישור של ועדת הלסינקי הממונה על אישור ניסויים בבני אדם.

"זו החלטה שפורסמה כעת בעקבות הטיפול שעבר אצלנו ראש הממשלה. הביקורת של משרד הבריאות לא נעשתה באופן אקראי אלא הזמנו אותם. אנחנו הבנו שלא עקבנו אחרי השינויים וביקשנו הדרכה", אמר.

הוא הסביר כי גורמים במשרד הבריאות "ביקשו שנפסיק את הניסויים עד שנעשה ארגון מחדש. אף אחד מהמחקרים שנעשו לא חרג מבחינה אתית, לא פגע בחולה. החריגות היו מנהליות בלבד. לא היו ליקויים רפואיים. הם ביקשו שנפסיק משום שיש נהלים שלא עמדנו בהם".

רביד הוסיף: "אנחנו פועלים כשורה וההערות של משרד הבריאות לא נגעו לתחום הרפואי עצמו ולא היה חשש לנזק לרופא או לטיפול לא אחראי. כל הדברים היו נוהל כמו דיווחים למשרד הבריאות ועוד כמה דברים מהסוג הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר