חסידי הרב פינטו: "מסוכן להתעסק איתו"

ימים לאחר מותו של אפרים ברכה ז"ל, בחצרו של הרב יאשיהו פינטו מאמינים כי מסוכן להתעסק עם כוחותיו המאגיים של הרב. החסידים מזכירים מקרה נוסף בו יריב של הרב פינטו נהרג בפתאומיות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב יאשיהו פינטו. בעל כוחות מאגיים? (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מותו הטראגי של חוקר המשטרה הבכיר אפרים ברכה ז"ל אמנם לא זכה עד כה לתגובה רשמית מהרב יאשיהו פינטו אותו הפליל ברכה, אמנם בקרב חסידיו של הרב פינטו יש מי שמזהיר כעת מ"התעסקות עם הרב פינטו". בשבוע האחרון, גברה בקרב חסידיו של הרב האמונה ב"כוחות המאגיים" שלו, כאשר כאמור היו גם חסידים שקשרו בין מותו של ברכה ז"ל ל"רדיפה", כביכול, נגד הרב פינטו.

ואיך יגיב הרב? צפו בשידור חי משיעורו השבועי

אחד החסידים של הרב פינטו אמר כי: "לא צריך הסברים מיותרים, הכל ברור ומובן. אני לא רוצה להיכנס לחשבונות שמיים. לרב יש כוחות של קדושה ומי שחלילה פוגע בו - ניזוק מייד".

ברכה היה בעבר בקשר טוב עם הרב פינטו, אולם לאחר שהעיד נגדו על שוחד שניסה הרב להעניק לו נוצר קרע ביחסים בין הרב לתת ניצב. המתח הגיע לשיאו בחקירת המשטרה שעימתה בין השניים ובמהלכה הצהיר ברכה כי לא קיבל מעולם סכומי כסף מהרב. בתגובה הטיח בו הרב פינטו כי הוא משקר, וברכה הצהיר כי הוא מוכן להתאבד באם אכן עשה זאת.

לאחר המקרה הקשה השבוע, הסבירו חסידי הרב פינטו כי "ברכה יכול היה לתקן את מעשיו ולהתחרט, אולם הוא בחר שלא לעשות זאת. חבל ש"התחיל" עם הרב פינטו וניסה להזיק לו. קפידא של רב זה דבר מסוכן".

החסידים בטוחים בכוחו של הרב פינטו לא רק בגלל מקרה אחד של אדם שהסתכסך עמו ונפטר בצורה טראגית. סיפור נוסף הנלחש בימים אלו מפה לאוזן בחצר הרה פינטו הוא של שלמה (סולומון) אובסטפלד, מיליונר אמריקאי שנמנה על קהילת חסידי באבוב שמצא את מותו באורח משונה בשנת 2010. תקופה קצרה קודם מותו, חל פיצוץ בין אובסטפלד והרב פינטו.

תת ניצב אפרים ברכה ז"ל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

גופתו של אובסטפלד, מיליונר שעשה את הונו בהשקעות נדל"ן ברחבי ארה"ב, נמצאה ב-9 ביוני 2010 למרגלות מגדל מגורים ובמרחק של כמה צעדים ממלון פלאזה בלב מנהטן שבניו יורק. בתקשורת האמריקנית דווח על המוות הפתאומי בהרחבה, זאת לאחר שנתגלו קשרים בין איש העסקים למשפחת שלאף האוסטרית. חוקר רשמי בניו יורק קבע כי מדובר במקרה התאבדות אולם בני משפחתו בחרו להכחיש זאת וטענו כי הוא מת מהתקף לב.

בדיווח בעיתון גלובס באותה תקופה נכתב כי על "השקעה של עשרות מיליוני דולר שעשו אובסטפלד ושותפים אחרים בפרוייקט דיור חדשני בברוקלין, הלו ליווינג (Hello Living Condo Project). הפרויקט שתואר בניו יורק טיימס כ"קיבוץ לוקסוס עירוני", הפך מושא לסאגה משפטית מרה בין השותפים. אחד מהם טען שהטקטיקות המשפטיות שנקטו נגדו אובסטפלד ושותפים אחרים כדי להרחיקו מהמיזם היו "בריוניות".

במקביל דיווחו העיתונים בניו יורק על סיכסוך קשה שפרץ בין האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו לבין איש העסקים שנמנה היה על מקורביו הגדולים. מהעדויות שפורסמו אז עלה כי הרב פינטו שכר בפרוייקט המגורים היוקרתי ג'ומרייה אסקס (למרגלותיו נמצאה גופתו של הנגיד) דירה גדולה במחיר זניח, זאת בשל קשריו עם המיליונר. כעבור תקופה, פרץ מאבק קשה בין השניים ובסיומה עזב הרב פינטו את הדירה.

כלי תקשורת רבים ניסו לקשור בין ההתאבדות הפוטנציאלית של איש העסקים החרדי לבין הסכסוך עם הרב, ומנגד טען לדיילי ניוז סוכן נדל"ן ישראלי כי "אמנם הרבי אינו מישהו שאפשר לזלזל בו, אבל האם זה יכול להניע מישהו להתאבד"?". הרב פינטו עצמו סרב להתייחס לפניית העיתון.

כאמור בשני המקרים לא הגיב הרב ושמר על שתיקה כמו גם מקורביו, אולם חסידים רבים לא יכולים לראות בכך צירוף מקרים ותולים זאת בקפידא שמימית.

"הרב מגיע משושלת של משפחות פינטו ואבוחצירה שחוללו ניסים ופלאות ומתברר כנראה שמי שמנסה להציק להם או לריב עימם משלם את המחיר. איננו יודעים חשבונות שמיים אבל ב-2 האירועים הללו מצאו אותם בכירים שהסתכסכו עם כבוד הרב את מותם בדרך משונה ומסתורית" אמר חסיד מוכר של הרב פינטו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר