לאחר שיחת האיומים

ליאור לוטן התנצל; נתניהו: הדברים לא היו צריכים להיאמר

לאחר שנחשפה הקלטה של שיחת נציג נתניהו ליאור לוטן עם משפחת מנגיסטו, בה הוא נשמע מאיים על המשפחה שלא לתקוף את הממשלה, רה"מ נתניהו הזמין לפגישה את בני המשפחה (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתנהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90)

ליאור לוטן, נציג ראש הממשלה בנימין נתניהו לענייני נעדרים התנצל בפני משפחת מנגיסטו, שבנה אברה נעדר לאחר שחצה את הגדר לעזה, על דבריו הקשים שנחשפו אמש (חמישי) ב"חדשות 10". בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את בני המשפחה אליו לפגישה.

לוטן מסר כי שוחח אמש עם משפחת מנגיסטו: "התנצלתי בפניהם על תוכן וסגנון חלק מהדברים שנאמרו במהלך שיחה ארוכה". ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי "אלו דברים שלא היו צריכים להיאמר", וזימן את המשפחה לפגישה עמו היום. לאחר מכן נמסר כי הפגישה נדחתה לשבוע הבא.

"הקשר הטוב שגיבשנו במהלך החודשים שחלפו יימשך בעבודה משותפת עד להשבת אברה לביתו", מסר לוטן, והוסיף, "אמשיך לפעול בהתנדבות למען החזרת חיילינו ואזרחנו השבויים והנעדרים". ראש הממשלה אמר כי "טוב שליאור דיבר עם בני המשפחה והתנצל בפניהם. ליאור פועל יומם וליל בהתנדבות כדי להחזיר את חיילינו ואזרחינו הנעדרים".

הקלטת השיחה בין לוטן למשפחת מנגיסטו (באדיבות ערוץ 10)

כזכור, אמש נחשפה ב"ערוץ 10" הקלטה של שיחה של נציג ראש הממשלה נתניהו, ליאור לוטן, עם משפחת מנגיסטו, בה הוא נשמע מאיים על המשפחה בצורה מתנשאת שלא לתקוף בעניין את ראש הממשלה. לוטן ביקש מהמשפחה שלא לתעד את הפגישה ואמר בטון מתנשא: "אני אדם מבוגר ממך, תן לי "סיים ושתהיה פה אווירה נעימה.גם אתם הולכים לנהל פרוטוקולים... תחליטו מה אתם רוצים - לעבוד ביחד או לעשות הצגות וקונצים וכשתחליטו אני אקבל כל דבר בכבוד".

לאחר שיחה טלפונית של בני המשפחה עם ראש הממשלה, בה הם מחו על כך שנתניהו לא השיב למכתבים ששלחו לו, לוטן אמר לבני המשפחה: "אתם יכולים להבין, כן, שהיכולת שלנו להשפיע אחרי השיחה הזאת יותר נמוכה. אתם כמוני תהיו אחראים למעשים שלכם. אנחנו לא חיים בעולם חלומות שאבא אומר לראש ממשלה 'נתתי כמה מכתבים ולא קיבלתי תשובה'. רגע, רגע, רגע, תן לי להסביר, תן לי להסביר את החיים המורכבים, בסדר? לא את החיים בסרט.

(תמונות: פלאש 90 ועופר עמרם - ynet)

"יש לכם שתי אפשרויות: אפשרות אחת להפנות את האצע לחמאס ולהגיד 'אתה מחזיק באברה, אתה אחראי לגורלו, תחזיר לנו אותו ואנחנו רוצים לדעת שהוא חי'. זה אפשרות אחת. יש לכם אפשרות שנייה - להחזיר את האצבע מהחמאס לירושלים ולהגיד 'אתם לא בסדר, נתתם לו לעבור, לא החזרת לנו מכתבים', אתם תבחרו.

"אני יש לי עמדה בזה - מה יעזור לישראל, מה יעזור לאברה ומה יעזור לחמאס, אבל תבחרו אתם ותהיו אחראים לתוצאות. אני אגיד לכם את זה בצורה הכי קשוחה שיש: מי שיעמיס על אברה את הסיפור בין העדה האתיופית למדינת ישראל השאיר אותו עוד שנה בעזה, מי שיעמיס על אברה את הסיפור שלו, מה הוא כועס, מה הוא מתוסכל, מה, מה קשה לו השאיר את אברה עוד שנה בעזה".

היילו, אביו של אברהם, משיב ללוטן: "מדינת ישראל, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הוא יילך לחמאס, לממשלת חמאס?". לוטן השיב: "אני מתלבט אם לענות כי מה שקרה פה עם ראש הממשלה זה חמור מאוד. כל כך חמור שאין לי איך לתאר אותו... ואז הדבר היחיד שראש הממשלה שומע זה שלא החזירו לו את המכתבים? אני לא יודע אם אני רוצה לענות לכם את התשובות, תלכו למי שאתם רוצים. גם ראש הממשלה הרי בן אדם, מה אתה חושב שהוא יחטוף, יחטוף, יחטוף וזה הדבר הכי חשוב לו בעולם?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר