המופת המדהים של הגר"ח קנייבסקי

'אלווה לך פרוטה ולא תתחייב לשלם לגוי'. צפו בווידאו

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הציע לאדם שנדרש לשלם סכום גבוה כפיצויים לעובד, לטענתו שלא באשמתו, להלוות לו פרוטה וכך הוא ייפטר מתשלום לגוי. כך זה הסתיים. בלעדי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: משה גולדשטיין. וידאו: באדיבות המצלם)

המופת המדהים של הגר"ח קנייבסקי: לפני מספר חודשים הגיע הרב משה ניימן אל ביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לקבל את ברכתו, זאת מאחר והוא היה בעיצומו של הליך משפטי שהתנהל נגדו. הרב ניימן, שהגיע מלווה בנאמן הבית, גיסו שעייה אפשטיין, ביקש לקבל ברכה בעקבות תביעה שהוגשה נגדו על ידי פועל גוי שנפל במפעל האוצר בית דין בו עבד ונפצע, אולם לטענתו הוא איננו אשם.

בתיעוד שהגיע לידי "כיכר השבת" נראה אפשטיין מספר למרן כי להרב ניימן יש שדה בבעלותו אולם בשל העובדה שהינו שומר שמיטה כהלכה הרי שהוא שעובד בשנה השמיטה באוצר בית דין של בית דינו של הגאב"ד הגר"נ קרליץ.

"במחסן אצלנו עבד לפני שתי שמיטות, 14 שנה, גוי שנפל ושבר את הרגליים", מספר הרב למרן שר התורה, "וכעת הוא תובע אותי במשפט ויצאתי "חייב". השופט הציע שנגיע לפשרה והעורך דין שלי הציע שאתן איזה סכום כפיצוי אולם אמרתי לו שאין לי כסף ואני גם לא אשם". מרן הגר"ח השיב: "אני יכול להלוות לך פרוטה".

אפשטיין אמר לרב כי "אם ייצא רק עם פרוטה זה בסדר, הבעיה שתובעים אותו והוא לא אשם. הוא לא בא לבקש כסף אלא לקבל ברכה שלא יצטרך לשלם".

מרן הגר"ח הוציא שקל מארנקו ואומר: "תשלם להם וזה יהיה מספיק. תגיד להם שגם את זה לווית", הוסיף מרן בחיוך. "אם הוא ישיב לך תחזיר לי בחזרה". הפטיר מרן ובירך את רבי משה בן חיה שיצליח במשפטו.

לאחר כחודשיים הגיע הרב משה ניימן לבשר למרן שר התורה שבסופו של דבר הוא באמת לא היה צריך לשלם בעצמו את הסכום אותו דרשו ממנו, אלא חברת הביטוח שילמה במקומו סכום קטן יותר, זאת בזכות ברכת מרן ובזכות השמירה על מצוות השמיטה והגיע להשיב למרן את השקל שהלווה לו.

מרן הגיב בחיוך והסכים לבקשתו של הרב ניימן להשאיר אצלו את השקל במתנה לברכה והצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר