כך עברה השבת הראשונה של האדמו"ר החדש מסערט ויז'ניץ

כשהרבי החדש של סערט ויז'ניץ נעמד בתפילת "נשמת כל חי" וקרא את המילים "ואל תטשנו", שרר שקט מוחלט בבית המדרש. ישראל כהן מסכם את השבת הראשונה של האדמו"ר הטרי (חסידים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום תמונה: אהרן ברוך ליבוביץ)

שבת בצל האבל הכבד: מאות חסידים שבתו בשבת האחרונה ברמת ויז'ניץ בחיפה בצילו של האדמו"ר החדש מסערט ויז'ניץ, זאת בצל האבל הכבד על הסתלקותו לגנזי מרומים של מנהיג העדה האדמו"ר זצ"ל.

במהלך השבת לא ערך האדמו"ר הטרי טישים לציבור הרחב, והסעודות התקיימו במעמד מצומצם של בני המשפחה, הגבאים ואורחים מחו"ל. הרבh נהג במנהגי אדמו"רות חלקיים' זאת בשל ימי השבעה. במהלך הסעודות שיגר הרבי למקורביו שיריים, אך רק מהחלה.

במהלך השבוע, צפויה להתקיים ככל הנראה חלוקת התפקידים בין הגבאים. לא ברור מי מבין המשב"קים הוותיקים של האדמו"ר הקודם יישארו בתפקיד וימשיכו גם לצד האדמו"ר הנוכחי.

בערב שבת, כ-10 דקות לאחר הדלקת הנרות, עלה האדמו"ר לבית המדרש מבית מרן האדמו"ר זצ"ל לתפילת מנחה. הרבי התיישב ליד מקומו של אביו והחל באמירת "הודו לד' כי טוב" כשאחריו עונה כל הקהל.

5 השניות בהן הפך בן הרבי לאדמו"ר

הרב משה גנזלר עבר לפני התיבה לתפילת מנחה, ולאחר התפילה אמר הרבי קדיש יתום.

הרבי החדש פתח את קבלת השבת באמירת "לכו נרננה", כאשר הרב מאיר כ"ץ עבר לפני התיבה. במילים "בואי בשלום" נעמד האדמו"ר החדש כשפניו אל הקהל. לאחר התפילה עבר הקהל לברכת גוט שאבעס מהרבי.

בשבת, בשעה 09:00 בבוקר נכנס הרבי החדש לתפילת שחרית. הרב משה לייב רוטנר קרא את פרקי התהילים ומיד לאחר מכן אמר האדמו"ר את ברכות השחר.

החסידים מציינים כי "התרגשות גדולה" שררה בהיכל בית המדרש בשעת אמירת תפילת "נשמת כל חי", שעה שהאדמו"ר הטרי נשען על עמוד התפילה של אביו זצ"ל, וקרא את התפילה יחד עם החסידים. לדברי החסידים, כשהרבי הגיע למילים "ואל תטשנו" הס הושלך בבית המדרש.

האדמו"ר החדש כובד בעליית שישי ולאחר ה"מי שברך" הורה לגבאי הרב נפתלי קליין לברך את אורחי החסידות שהגיעו מחו"ל. האדמו"ר גם בירך את ברכת החודש, ובתפילת מוסף עבר לפני התיבה הרב משה גנזלר. בסיום התפילה, נעמד קהל החסידים בשורות לצדו והתברכו.

בתפילת מנחה של שבת כובד הרבי בהגבהת ספר התורה. הסעודה השלישית ותפילת מעריב נערכו בצורה מצומצמת בביתו בהשתתפות בני המשפחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר