"אל תנסו אותנו"

יהדות התורה מאיימת: אם ההסכמים לא יקויימו - נפרוש

בכירים במפלגת "יהדות התורה" העבירו מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו לפיו אם יבוצע קיצוץ בתקציבים שהובטחו לחרדים, המפלגה תפרוש מהקואליציה. על מה המחלוקת? (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

"אל תנסו אותנו. נפרוש מהקואליציה אם תקצצו לנו בתקציבים שהובטחו", זה המסר שהועבר בסוף השבוע האחרון מאת גורמים בכירים במפלגת "יהדות התורה" לראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בעקבות החשש שיענה לדרישתו של שר האוצר משה כחלון לקצץ בתקציבי עולם התורה והישיבות שהובטחו לחרדים במסגרת ההסכם הקואליציוני.

"כל נסיגה ממה שהובטח לנו - פירושו של דבר סיכון של הפלת הממשלה" אומרים בכירים במפלגה גם הערב לאחר שהמשבר בקואליציה נמשך ולקראת דיון שאמור להתקיים מחר בממשלה בעניין.

בהנהלת הקואליציה חוששים כי המשבר שהתפתח בעקבות דרישת שר האוצר לקיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה עלול לגרום להפלתה.

המחלוקת בין הצדדים נסובה סביב הבטחת הממשלה לתמוך בעולם התורה ובציבור החרדי בסכום של 3 מיליארד שקלים המיועד בעיקר לתקציבי הישיבות וקצבאות הילדים וכן סביב הדרישה לפטור ממע"מ על מוצרי יסוד.

יצויין, כי ביום חמישי האחרון שיגר ח"כ ליצמן איום מפורש לנתניהו במהלך נאומו ב"פורום המנהלים" של עיתון המודיע, ואמר כי "לא אתן לשנות כלום ממה שחתמו איתנו בהסכם הקואליציוני. אעמוד על סעיף קצבאות הילדים ועל תקציבי הישיבות וכל מה שהובטח. שלא ינסו אותנו".

על פי המסתמן, בעקבות חוסר בהסכמות בין הצדדים, ידחה הדיון בעניין ממחר בישיבת הממשלה ליום רביעי הקרוב בתקווה שראש הממשלה יצליח עד אז לגשר על פערי העמדות בין המפלגות החרדיות לאוצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר