היום: השרים ידונו בחוק עונש מוות למחבלים

ועדת השרים לחקיקה תדון היום בהצעת חוק "עונש מוות למחבלים", שהגישה ישראל ביתנו. חמישה מתוך עשרה שרים כבר הודיעו שיתמכו בה. "הגיע הזמן להפסיק להכיל את הטרור" (חדשות, פוליטי)

(צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

מוות למחבלים? הצעת חוק "עונש מוות למחבלים", שהגיש ח"כ שרון גל (ישראל ביתנו), תעלה היום לדיון בוועדת השרים לחקיקה, ולבנתיים היא צוברת עוד ועוד תמיכה.

נכון לעכשיו, הודיעו חמישה מתוך עשרת השרים שיהיו נוכחים בישיבה כי יתמכו בה, בהם: יו"ר הוועדה איילת שקד, אורי אריאל, אופיר אקוניס, מירי רגב ודני דנון.

השרים גילה גמליאל וזאב אלקין שוהים בחו"ל, ויתר השרים טרם הודיעו כיצד יצביעו.

גל פנה לשרי הליכוד ואמר: "זה בידיים שלכם, הוכיחו שאתם חלק מהמחנה הלאומי. רוב העם תומך בהחלת עונש מוות למחבלים, כי הגיע הזמן להפסיק להכיל את הטרור".

המצב החוקי כיום, קובע כי רק בית דין צבאי יכול לגזור עונש מוות, וזאת בתנאי שהעונש ניתן פה אחד, וגם אז אלוף פיקוד יכול להמתיק את העונש.

הצעת החוק, של ישראל ביתנו, מציעה כי גם בית משפט מחוזי יכול לגזור עונש מוות ברוב רגיל ולא ניתן יהיה להמתיק אותו.

״המאבק בטרור הוא האתגר הגדול ביותר של העולם במאה ה-21 - ובכלל זה, וביתר שאת, האתגר הגדול של ישראל", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק, "ועל אף זאת קיים פער עצום בין האופן שבו פועלת ישראל בתחום הענישה לבין המציאות שעמה היא מתמודדת. שחרור מחבלים לאחר תקופת מאסר שלא הושלמה - בהם כאלו שביצעו את הפיגועים הנוראים ביותר - הוא מסר הפוך שאינו תורם למאבק בטרור ולכושר ההרתעה של ישראל. מטרתה של הצעת חוק זו היא כלי הרתעה משמעותי למבצעי פעולות טרור ביודעם כי ישראל מחמירה מדיניותה ולא מתפשרת עוד על ביצוע פשע מסוג זה. אשר על כן, במציאות עמה מתמודדת ישראל - עונש מוות למחבלים הוא הכרח הרתעתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר