לראשונה: סא"ל יחקר בשל ירי על מרפאה בעזה ב'צוק איתן'

לראשונה, מצ"ח זימנה לחקירה את סגן אלוף נריה ישורון, בשל אירוע במהלך מבצע צוק איתן, אז הורה ישורון לירות לעבר מרפאה "כנקמה" על הרג קצין. לדבריו, היה בכך צורך להגן על חיילים (צבא וביטחון)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

היחידה החוקרת בצה"ל ממשיכה לחקור את האירועים במבצע "צוק איתן" שהתרחש אשתקד והפעם קצין בכיר יוזמן לראשונה לחקירה.

הקצין, סגן-אלוף נריה ישורון, שפיקד על גדוד 82 של חטיבה 7 במהלך המבצע, זומן לחקירה במצ"ח מחר. הערכה היא כי הוא זומן בשל כך שהורה לירות פגזים על "מרפאה" בסג'עייה.

הירי בוצע לאחר שישורון ספד בקשר הצה"לי לחברו סרן דימה לויטס, שהיה אחד ממפקדי הפלוגות בגדוד ונהרג מאש שנפתחה מהמרפאה.

עו"ד שלמה ציפורי המייצג את הקצין מסר בתגובה: "מי שמכיר את העובדות יודע שהיה כאן צורך מבצעי אמיתי. הירי בוצע כדי להגן על גדוד 12, שבאותה עת חיפש מנהרות באזור ונכנס לשטח שבו היו עשרות פירים של מנהרות".

הוא הוסיף כי "שיקול הדעת של ישורון בשטח היה להגדיר את הירי כמטח כבוד והצדעה, גם כדי לרומם את רוחם של החיילים שאיבדו את מפקד הפלוגה שלהם".

בצה"ל מקווים כי הפעם, בניגוד לפעמים קודמות כמו במבצע עופרת יצוקה, החקירה תסתיים מהר ככל הניתן ותוביל לתוצאות אמינות ובכך להראות לקהילה הבינלאומית כי צה"ל לא נוהג איפה ואיפה בחקירותיו ומאידך, חקירה זו נועדה למנוע סבל משפטי מיותר לקצינים בבואם למקומות בהם יוצאו נגדם צווי מעצר.

במידה ויוחלט לבסוף להגיש כתבי אישום נגד מעורבים בחקירה, ישנם כמה אופציות של אישומים העומדים לפרקליט הצבאי הראשי, כמו גרימת ברשלנות או גרימת מוות בחבלה מחמירה וכן שורת עבירות אחרות חמורות כל אחת בדרגתה היא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר