הותר לפרסום

נעצרו 3 חשודים בהצתת כנסיית 'הלחם והדגים'

הותר לפרסום כי אמש עצרו כוחות השב"כ והמשטרה חשודים בהצתת כנסיית "הלחם והדגים" שבצפון הכנרת, לפני כחודש. עדיין קיים צו איסור פרסום על זהותם ועל כל פרט מפרטי החקירה (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ההצתה בכנסייה (צילום: אביהו שפירא - ynet)

השב"כ והמשטרה עצרו במהלך הלילה (מוצאי שבת), שלושה חשודים בהצתת כנסיית הלחם והדגים שבצפון הכנרת. החשודים נמצאים בחקירת שב"כ והוצא צו איסור פרסום על שמותם ופרטי החקירה.

ההצתה אירעה לפני כחודש, לפנות בוקר הציתו אלמונים את הכנסייה, השוכנת בצפון הכנרת ונמלטו. באירוע לא היו נפגעים.

כזכור, יממה לאחר ההצתה של הכנסייה יצא הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו נגד המציתים ואמר: "האצטלה האידיאולוגית שעוטים על עצמם אלו הנוהגים באלימות, הפכה להיות בשנים האחרונות תמרור שחור לכל העולם כולו. הפעולות שנעשו הבוקר ע"פ החשד בידי גורמים קיצוניים - נוגדות את ערכי היהדות ואת המוסר האנושי".

הגר"ד לאו קרא לראשי העדות "לעמוד על המשמר שתופעות של קיצונים, לא יכרסמו ביחסי הכבוד שישנם בין כל הדתות בישראל. המרקם העדין של יחסים אלו חייב להשמר, ולראשי הדתות יש תפקיד חשוב בהשפעה על קהל עדתם. הם חייבים לעמוד על כך שלא תהיה כל פגיעה בכל מקום קדוש לכל דת ודת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "ההצתה המזעזעת על כנסיה היא התקפה על כולנו. חופש הפולחן בישראל הוא אחד מאבני היסוד של ערכנו והוא מוגן בחוק. נמצה את הדין עם האחראים למעשה הנפשע הזה. לשנאה וחוסר סובלנות אין מקום בחברה שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר