חשיפה

למרות ההסכם: ש"ס לא תקבל חבר בוועדה למינוי דיינים

טרם כניסתה לממשלה הובטח לש"ס כי שר מטעמה יכהן כחבר בוועדה למינוי דיינים אך כעת מאחר והממשלה לא מתכוונת לתקן את החוק, הסיעה לא תזכה בחבר מטעמה בוועדה היוקרתית (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ללא נציג בוועדה למינוי דיינים. אריה דרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: סיעת ש"ס לא תזכה בחבר קבוע בוועדה למינוי דיינים, זאת למרות ההסכם הקואליציוני שחתמה עם הליכוד - ערב הכניסה לממשלה.

ערב הרכבת הממשלה סוכם בין צוותי המשא ומתן של ש"ס ו'הליכוד' כי סיעת ש"ס תזכה בשר קבוע שיהיה חבר בוועדה למינוי דיינים, לאחר תיקון חוק הדיינים שיאפשר מינוי שלושה שרים בוועדה (כיום רק שני שרים מכהנים), בנוסף - למשך חצי קדנציה יכהן במקביל לשר החרדי גם ח"כ מטעם המפלגה כחבר בוועדה.

בסעיף 25 שבהסכם הקואליציוני בין ש"ס לליכוד נכתב: "סיעת הליכוד וסיעת ש"ס יפעלו בממשלה ובכנסת לתיקון חוק הדיינים לפיו ייצוג הממשלה בוועדה למינוי דיינים על שלושה שרים מהממשלה וייצוג הכנסת יעמוד על שלושה חברי כנסת אשר שניים מהם יהיו חברי הקואליציה ואחד מהם נציג האופוזיציה, תיקון החקיקה יקודם בהסכמת שני הצדדים".

בסעיף 26 להסכם נכתב כי סיעת הליכוד מתחייבת לתמוך באחד מחברי הכנסת של ש"ס לחבר בוועדה למינוי דיינים למשך חצי קדנציה ובאשר לשר קבוע בוועדה נכתב: "ככל שיתוקן החוק, שר משרי ש"ס יכהן כאחד מנציגי הממשלה בוועדה למינוי דיינים במהלך כל הקדנציה".

אך ל"כיכר השבת" נודע כי הממשלה לא הולכת לקדם בקרוב את תיקון חוק הדיינים, וייתכן שהדבר לא יתוקן כלל, מה שאומר שבחצי קדנציה הקרובה לסיעת ש"ס לא יהיה חבר בוועדה למינוי דיינים.

מתוך ההסכם בין ש"ס ל'ליכוד'

גורם בש"ס המכיר את הנושא אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "הסיבה שאנחנו לא רוצים שתיקון החוק יקודם היא בגלל שבכירים בעולם הדיינות הזהירו אותנו שהפעם ש"ס בממשלה, אך בפעם הבאה החרדים יכולים להיות באופוזיציה מה שיביא מצב שיהיו שלושה שרים ושני חברי כנסת מהקואליציה שכולם לא יהיו נציגים חרדים, מה שיאבד כל רוב אפשרי של החרדים בוועדה".

"זה יכול להועיל לנו הפעם, אך בפעם הבאה כשייתכן ונשב באופוזיציה זה יהיה נזק בלתי הפיך", מוסיף הגורם.

מנגד, גורם אחר במפלגה שמכיר את המשא ומתן הקואליציוני אמר: "זה נראה יותר תירוץ, אם זה היה נכון מדוע בקשו והתעקשו שזה יהיה בהסכם, הרי גם אז דיברו עם הרבנים והדיינים, וכי כשעבדו על ההסכם הקואליציוני לא ידעו שזה יכול להביא נזק?".

יצוין כי בוועדה למינוי דיינים מכהנים הרבנים הראשיים לישראל הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, שני חברי בית הדין הגדול, שני שרים, שני חברי כנסת, שני עורכי דין וטוענת רבנית.

מטעם יו"ר ש"ס אריה דרעי נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "הגורמים המקצועיים במערכת בתי הדין מתנגדים להוספת שר שלישי כחבר בוועדה ולפיכך הממשלה נמנעת בשלב זה מקידום חקיקה בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר