איום ביטחוני

בדרך לאילת: מטוסים עם מערכת הגנה מפני טילים

בעקבות החשש מפני ירי טילים של ארגוני טרור בסיני לעבר מטוסי נוסעים ישראלים, הותקנו בימים האחרונים מערכות להגנה מפני טילי קרקע-אוויר במטוסי ארקיע וישראייר הטסים לאילת (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מטוס מעל העיר אילת. אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

בעקבות החשש מפני ירי טילים של ארגוני טרור בסיני לעבר מטוסי נוסעים ישראלים שטסים בסמוך לגבול עם מצרים, הותקנו בימים האחרונים מערכות להגנה מפני טילי קרקע-אוויר במטוסי ארקיע וישראייר הטסים לאילת, כך מדווח העיתון "ידיעות אחרונות".

לפי הדיווח, לפני כשבועיים, כאשר ארגון דאעש ביצע את מתקפת הטרור הגדולה נגד הבסיסים של צבא מצרים בסיני, הורתה מערכת הביטחון להתקין את מערכות ההגנה במטוסים.

מדובר במערכת שנראת "מגן רקיע" והיא מורכבת בגחונו של המטוס. המערכת כוללת ארבעה חיישנים המאפשרים גילוי, זיהוי, מעקב ושיבוש מסלול הטיל שנורה לעבר המטוס.

תחילה, המערכת מזהה את הטיל שמשוגר לעבר המטוס באמצעות חיישני אינפרא אדום, שעוקבים אחר הטיל עד שמגיע לטווח המתאים ובשלב זה מכוונים אליו קרן לייזר שמעוורת את ראש הביות של הטיל וגורמת לו לסטות ממסלולו ובכך להחטיא את המטוס.

העיתון מדווח כי בחודש פברואר האחרון ערכו אלביט ומשרד התחבורה ניסוי מוצלח במערכת שבעקבותיו החלה התאמת המוסים לנשיאת המערכת. יצוין כי המערכת לא נישאת בקביעות על-ידי המטוסים אלא יש פוד חיצוני שמותקן על המטוסים אליו ניתן לחבר א המערכת בתוך כשעה בלבד.

כעת, בעקובת רמת האיום על התעופה הישראלית החליטה מערכת הביטחון להתקין את המערכת על המטוסים שנוחתים באילת, וכך, בימים האחרונים, מטוסי בואינג 757 של ארקיע ואיירבאס A320 של ישראייר החלו לשאת את המערכת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר