פקודה חדשה בצה"ל: לא להבדיל בין מתפרעים יהודים לפלסטינים

בימים האחרונים, קיבלו חיילי צה"ל בגזרת יהודה ושומרון הנחייה חדשה, לפיה אין להבדיל בין מתפרעים מקרב המתנחלים היהודים לבין מתפרעים פלסטינים ויש לטפל בשניהם ביחס שווה (חדשות, צבא וביטחון)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מנדי הכטמן - פלאש90)

לוחמי צה"ל העוסקים בפעילות ביטחונית ביהודה ושומרון, קיבלו באחרונה הנחיה ולפיה אין להבדיל בין מתפרעים יהודים לפלסטינים ויש לנהוג איתם באותה חומרה.

הפקודה החדשה הגיעה על רקע העימותים שהתרחשו בין פעילי ימין קיצוניים לבין חיילי צה"ל וכן שורת אירועים בהם החיילים לא התערבו בעימותים של פעילי הימין נגד פלסטינים.

לפי הדיווח ב-ynet, הפקודה נולדה גם בעקבות עבודת מטה שנערכה על ידי הפרקליטות הצבאית והמפקד הקודם של חטיבת השומרון, אלוף-משנה יואב ירום, שבעצמו נקלע ללא מעט אלימות פיזית מצד גורמי ימין קיצוניים.

בימים האחרונים מועברת הפקודה לכל החיילים תחת הכותרת: "התמודדות עם הפרת סדר של ישראלים ועבריינות אידאולוגית על-ידי ישראלים".

לדברי גורמים צבאיים, "הפקודה מורה לחיילים לא להתייחס שונה למיידה אבנים פלסטיני או יהודי, וממחישה זאת גם באמצעות סרטונים. חובה להתערב בכל אירוע כדי למנוע פגיעה ברכוש של פלסטינים. מותר להפעיל כוח כלפי מתפרעים שלא נענים לדרישת החיילים ונוהלי הפתיחה באש זהים מול פלסטינים ומתפרעים יהודים. לחייל מותר לדרוש מרעול פנים יהודי להסיר את מסכתו ולעכב אותו אם יסרב.

"בכל מקרה של תקיפת פלסטינים על-ידי יהודים התגובה צריכה להיות מיידית וישנם ארבעה קווים אדומים: 1. פגיעה ברכוש או בגוף של פלסטיני. 2. זריקות אבנים על כוחות הביטחון. 3. אלימות מילולית כלפי חייל, שוטר או לוחם מג"ב. 4. פגיעה ברכוש צה"ל".

קצין בכיר סיפר "אנו מסבירים ללוחמים שאין הבדל בין פורע חוק יהודי לפלסטיני, אין נוהל מעצר חשוד מיוחד לפלסטיני. בשנתיים האחרונות יש ירידה בכמות האירועים הללו של עמידה מנגד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר