מתקפה פנים חרדית: "ראוכברגר מוביל מהלכים קיצוניים ללא תועלת"

עיתון 'המבשר' תוקף את רה"ע י-ם בעקבות "סדרת מופעי פריצות" שייערכו בעיר. בכירים בעירייה: לופוליאנסקי קיים אירוע דומה. גורמים ביהדות התורה: "אליעזר ראוכברגר מוביל מהלכים קיצוניים. די ליצירת עשן ללא אש" (חרדים)

אליעזר ראוכברגר (צילום: שלומי כהן)

סערה בכוס מים? עיתון 'המבשר' מדווח הבוקר (שני) על כך שעיריית ירושלים בראשות ניר ברקת יוצאת בימים אלו במיזם של סדרת מופעי פריצות המוניים בסמוך לממילא בעיר "תוך פגיעה קשה וחמורה ברגשותיו של הציבור שומר התורה והמצוות המתגורר בבירה ולמעשה מונה רוב מוחלט מבין תושביה".

אלא שבעירייה לא מתרגשים מהמחאה של נציגי העירייה. לדברי בכירים בכיכר ספרא, ראש העיר ברקת דואג לכלל האזרחים וכי "לא מדובר במשהו חדש של ניר ברקת. גם ראש העיר החרדי אורי לופוליאנסקי קיים אירוע דומה ואז הנציגים החרדים לא יצאו עליו במתקפה".

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי אכן בשנת תשס"א, בזמן כהונת לופוליאנסקי כראש העיר, הוציאה לשכתו הודעה לכלי התקשורת בה היא מכריזה על "מרתון ספינינג בניחוחות ירושלמיים".

בהודעה מוזכר כי גם אז היה מדובר באירוע שהתקיים אל מול העיר העתיקה: "רשות הספורט של עיריית ירושלים בשיתוף מלון רג'נסי יקיימו מרתון ספינינג במסגרת יום הספורט הבינלאומי. מרתון הספינינג יתקיים על גג המלון אל מול נופה של העיר העתיקה" צויין בהודעה.

הספינינג שארגן לופוליאנסקי

אך גם בתוך סיעת 'יהדות התורה' קיימת מחלוקת בנושא. הבוקר התראיין יו"ר "דגל" בירושלים אליעזר ראכוברגר ב"קול ברמה" ואיים ברמז על כך שהסיעה תפרוש מהקואליציה במידה וברקת ימשיך בהתנהלות של חילולי שבת ומופעים כגון אלו שצויינו ב"המבשר".

דבריו של ראוכברגר הקפיצו את אנשי "יהדות התורה". גורמים בסיעה מביעים מורת רוח וטוענים כי לאחרונה ראוכברגר מוביל מהלכים קיצוניים מול ראש העיר שאין להם כלל תועלת ותוחלת.

הגורמים ציינו את הראיון ב"קול ברמה" וטענו כי הוא אמר את הדברים בשם עצמו. "הגיע הזמן שנשרת את תושבי ירושלים שבחרו בנו וניתן מענה ופתרון למצוקות של מוסדות החינוך ומבני דת, תוספת תקציבים לתרבות התורנית ועוד. די ליצירת עשן ללא אש" אמרו ב"יהדות התורה".

ניסיונותינו לקבל את תגובת אליעזר ראוכברגר לא נענו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר