המאבק הבא

שר הדתות אזולאי: מאחל שייגבו מסים מרבנים ומקובלים

בעקבות דו"ח מבקר המדינה על העלמות מס במיליארדים בשוק הרבנים והמקובלים, שר הדתות דוד אזולאי הודיע כי הוא תומך בשינוי המצב: מאחל שרשות המסים תגבה מס מרבנים ומקובלים (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
בעד מיסוי לרבנים. השר דוד אזולאי (צילום: פלאש 90)

הצהרה מפתיעה: שר הדתות דוד אזולאי, ש"ס, יוצא הצהריים (שני) בהצהרה מפתיע לפיה הוא בעד גביית מס מרבנים, מקובלים ובדצ"ים.

הוועדה לביקורת המדינה מקיימת היום דיון מיוחד שכותרתו: "מיסוי מקובלים, רבנים ובדצי"ם" וזאת בעקבות דו"ח מבקר המדינה.

במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה תקף ח"כ מיקי לוי, יש עתיד, את הרבנים שלדבריו מרוויחים כסף בלי לשלם מס על ההכנסות: "העסק של מיסוי רבנים ומקובלים הוא עסק פרוץ במשך 67 שנים".

ח"כ עליזה לביא, גם היא מ'יש עתיד', הוסיפה על דבריו ואמרה: "יש אנשים שיודעים לעשות תעשיית כסף בכל תחום".

מי שהפתיע הוא דווקא שר הדתות דוד אזולאי שאמר, על פי הדיווח בערוץ הכנסת: "אם רוצים לגבות מס, בשביל זה יש את רשות המסים שתעשה את תפקידה. כמו שכולם יודעים, הם יודעים לעשות עבודה מצוינת כשצריך. בעניין הזה אני מאחל להם שיצליחו בכל דבר. ככל שיביאו יותר מסים לנו האזרחים יהיה יותר טוב".

ח"כ יואב בן צור התייחס לתרומות שמקבלים המקובלים ואמר: "הוא אשם שאנשים מעריצים אותו ורוצים לתת לו מתנות?", מיקי לוי השיב לו: "שונא מתנות יחיה".

ח"כ רחל עזריה, כולנו, הצהירה בדיון ואמרה: "על אותם מקובלים להצהיר על מה שהם מקבלים כדי שישלמו מיסים כחוק" לדבריה: "מדובר בתחום שמגלגל הרבה מאד כסף שאין עליו פיקוח מספק".

מי שבחר להזהיר מהכללה של ציבור שלם הוא ח"כ דני עטר, המחנה הציוני, שאמר: "דיון כזה עלול להכליל מערכת שלמה וצריך להיזהר מראש".

מתוך הטוויטר של ערוץ הכנסת

מנהל רשות המסים משה אשר הודיע בוועדה כי "מי שנותן שירותי דת, זה לא שונה מכל ייעוץ עסקי, גם אם זו הערצה עיוורת- אותם מקובלים צריכים לשלם מסים".

במהלך הדיון הוסיפה לביא באשר לבדצי"ם ואמרה: "צריך פיקוח על בד"צים שמחייבים עסקים לקנות מספקים מסויימים". אזולאי הגיב לה: "איך אפשר לפקח על אותם בד"צים שמתפקדים כגופים פרטיים?!".

ח"כ יואב בן צור העיר: "אף בית עסק לא יכול לקבל הכשר של בד"צ כזה או אחר, בלי שיקבל הכשר של הרבנות הראשית, שהיא המונופול".

אזולאי הודיע בדיון שהוא מתנגד לזה שיש קשר בין מפקח למפוקח, וכי הוא מבקש להקים מערך כשרות שאין לה קשר למעסיקים: "צריך להפריד בין המשגיח למושגח, המושגח הוא איש עסקים פרטי, המשגיח צריך להיות כפוף לגוף שנותן את הכשרות".

לקראת סיום הדיון חזר מיקי לוי לדבר על נושא המקובלים ואמר: "אי אפשר להמשיך שבמדינת ישראל יתנו כסף מתחת לשולחן, חייבים להגיע להסדרה".

בסיום בקשה עליזה לביא תקפה את המועצות דתיות ואמרה כי יש שם 90 אחוז משכורת ועשר אחוז שירותי דת.

אזולאי הבהיר בסיום הדיון: "אם תהיה פניה של רשות המיסים - אני אתייחס אליה, שלא יתפרש שאני הופך להיות גובה מס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר