יעקב אשר יחזור לכנסת? "החוק הנורבגי" יגיע לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב

שרת המשפטים איילת שקד פרסמה תזכיר להצעת "החוק הנורווגי הקטן" - החוק שיאפשר לח"כ לשעבר יעקב אשר מ"יהדות התורה" לחזור לכהן כחבר כנסת. החוק יובא לאישור הממשלה ביום ראשון (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יעקב אשר. יחזור בקרוב לכנסת? (צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)

שרת המשפטים איילת שקד פרסמה היום (שני) תזכיר להצעת "החוק הנורווגי הקטן" - החוק שיאפשר לחברי הכנסת לשעבר יעקב אשר מ"יהדות התורה" ואברהם מיכאלי מש"ס לחזור לכהן כחברי כנסת. החוק יובא לאישור בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב.

הצעת החוק תאפשר לשר או סגן שר שירצה להתפטר מחברותו כחבר כנסת בכדי לפנות את מקומו לבא אחריו ברשימה. ההתפטרות תהא וולונטרית ונתונה להחלטתו של השר או סגן השר. החוק יחול רק על שר או סגן שר אחד מכל סיעה.

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה לחוק ואמרה: "החוק יאפשר לשר להתמקד בעבודתו הממשלתית, ויאפשר לחבר הכנסת שיבוא במקומו להתמקד בעבודה הפרלמנטרית. בזכות החוק חברי הממשלה יוכלו להשקיע את זמנם ומרצם בעבודת משרדם מבלי לתמרן בין התפקידים השונים".

לדבריה, "החוק ישפר את עבודת הכנסת כרשות מחוקקת, שכן חברי הכנסת יתפקדו כחברי כנסת "במשרה מלאה", ייעל את עבודתה של הכנסת כמפקחת על הרשות המבצעת, וכן יסייע בתפקודם המקצועי של השרים וסגני השרים".

לסיום ציינה שקד: "בנוסף - בזכות החוק נזכה בפרלמנטרים מצוינים וחרוצים בכנסת, דוגמת ח"כ שולי מועלם, שכהונתם היא רווח נקי לציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר