בג"ץ אישר לפעילי הר הבית להפגין נגד סגירת ההר ליהודים

בג"ץ הורה למשטרה לאפשר לפעילי הר הבית להפגין נגד סגירת ההר ליהודים ברמדאן. "חוננו": "המשטרה נותנת רוח גבית לאלימות הערבית - מעדיפה את נוחות המוסלמים על פני חופש הביטוי של היהודים" (משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שופטי בית המשפט העליון הורו היום (שני) למשטרה לאפשר את קיום הפגנת פעילי הר הבית אשר מוחים על סגירת ההר ליהודים בחודש הרמדאן.

על פי ההחלטה יוכלו הפעילים להפגין בשער האשפות, אולם בג"ץ קיבל את עמדת המשטרה והגביל את שעות ההפגנה, וזאת בטענה שהדבר יפגע בהגעת המוסלמים להר הבית. ההפגנה תתקיים בין השעות 17:30 ל-18:45, ובמידה והמשטרה תחליט יוכלו המפגינים להישאר במקום זמן נוסף.

עו"ד יצחק בם שעתר לבג"ץ מטעם ארגון 'חוננו' לאחר שהמשטרה סירבה לאשר את קיום ההפגנה מסר בתגובה: "בעניין מפגיני מר"צ קבע בזמנו בית המשפט העליון שחופש הביטוי לא יכול לסגת מפני האלימות. מצער מאוד שכפי הנראה כדי לזכות בחופש הביטוי בצורה מלאה בבג"ץ צריך להיות שמאלני".

לדבריו, "למעשה המשטרה נותנת רוח גבית לאלימות הערבית בכך שהיא מעדיפה את הנוחות של המוסלמים על פני חופש הביטוי של היהודים. לא יתכן שהצד האלים גם יקים את החשש להפרת הסדר הציבורי וגם יהנה מהתחשבות של המשטרה המבקשת למנוע את הארכת דרכו להר הבית הפתוח בפניו. מדובר בפגיעה כפולה ביהודים, שבעת שבאים להפגין על כך שהגישה להר הבית נמנעת מהם, נאלצים לספוג הגבלות מכיוון שהמשטרה חוששת שהמוסלמים לא יאהבו את ההפגנה של היהודים"

ממארגני ההפגנה נמסר כי "בסופו של דבר המשטרה כשלה בניסיון להשתיק את הדיון הציבורי על מחדליה ברדיפת היהודים בהר הבית. אנו מצרים על התנהלות המשטרה שעשתה כל תעלול כדי למוסס את ההפגנה, ורק לאחר בעקבות העתירה שהוגשה לבג"ץ התקפלה והסכימה לאפשר את ההפגנה בשער האשפות, עם התעקשות קטנונית על שינוי שעות קיומה".

מארגני ההפגנה מסרו כי הרב צפניה דרורי הודיע היום כי יגיע להשתתף בהפגנה, והרבנים דב ליאור ואליקים לבנון קוראים לציבור להשתתף בה ולמחות על רדיפת היהודים בהר הבית. בהפגנה ינאמו הרבנים ישראל אריאל ויהודה גליק, וכן העיתונאי ארנון סגל והיא תלווה על ידי האומן אליעזר בוצר. חברי הכנסת ינון מגל מיקי זוהר ובצלאל סמוטריץ' מתכוונים גם הם להשתתף בהפגנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר