בגלל מחלוקות בין הצוותים

ברגע האחרון: השר האיראני הודיע על דחיית הסכם הגרעין

לאחר ההערכות כי המעצמות ואיראן יחתמו היום על הסכם הגרעין, נראה שקיימת מחלוקת של הרגע האחרון. שר החוץ האיראני הבהיר לפני שעה קלה כי השיחות לא צפויות להסתיים היום (אקטואליה)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
השיחות בין המעצמות ואיראן (State Department Photo / Public Domain)

אמש דיווחו כלי התקשורת בעולם כי השיחות בין המעצמות לאיראן בנוגע לתכנית הגרעין האיראנית צפויות להסתיים היום (שני) וההסכם בין הצדדים ייחתם כבר היום.

אלא שכעת נראה כי קיימות מחלוקות של הרגע האחרון בין המעצמות לאיראן. שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף הודיע היום לכתבים מחוץ למלון קובורג בווינה, בו מתקיימות השיחות בין איראן לבין המעצמות, כי שיחות הגרעין לא צפויות להסתיים היום.

על פי ההערכות בעולם, דבריו של זריף מעידות על כך שקיימות מחלוקות בין המעצמות לאיראן, מחלוקות המונעות את חתימת ההסכם כבר היום. בעקבות כך, נראה תאריך היעד לסיום השיחות, הלילה בחצות, יוארך לזמן לא ידוע.

זריף וקרי בשיחות (State Department Photo / Public Domain)

חברת הכנסת ציפי לבני אמרה בתגובה: "העיכוב בחתימת ההסכם עם איראן הוא פתח לדרוש מהמעצמות בפעם האחרונה לא להיכנע ולא להסכים להסרה של אמברגו הנשק מעל איראן".

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להסכם המתגבש בין המעצמות לאיראן. "גם בסוף השבוע, בזמן שאיראן המשיכה לקבל מהמעצמות עוד ועוד ויתורים על שולחן המו"מ, הוביל נשיא איראן רוחאני מצעד שנאה ברחובות טהרן, שבו המונים זעקו: "מוות לאמריקה", "מוות לישראל"" אמר נתניהו.

לדבריו, "אם גם לאחר קריאות חד משמעיות אלו להשמדת הנושאים והנותנים נמשכו הוויתורים, כנראה שיש מי שמוכן לעשות הסכם בכל מחיר - ואין דרך ואין רצון להימנע מהסכם רע זה".

(State Department Photo / Public Domain)

נתניהו הוסיף, "בכל מקרה, אנחנו לא התחייבנו להימנע מהסכם או למנוע הסכם, בטח לא כזה שהמעצמות מוכנות לחתום עליו בכל מחיר. אנחנו כן התחייבנו למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני - ואכן אלמלא המאמצים שלנו במהלך השנים איראן הייתה כבר יכולה להתחמש בפצצות אטום מזמן".

לסיום אמר נתניהו, "ההתחייבות שלנו היא למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני והיא בתוקף היום יותר מתמיד. אני קורא לכל מי שביטחון ישראל יקר לו להתאחד מאחורי התחייבות זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר