מליאת הכנסת אישרה את העברת מנהל התכנון ממשרד הפנים למשרד האוצר

מליאת הכנסת אישרה את העברת הסמכויות של מנהל התכנון ממשרד הפנים בראשות סילבן שלום למשרד האוצר בראשות משה כחלון. 51 ח"כים תמכו בבקשה ו-45 התנגדו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את העברת הסמכויות של מנהל התכנון ממשרד הפנים בראשות סילבן שלום למשרד האוצר בראשות משה כחלון. כמו כן אישרה הממשלה העברת סמכויות נוספות משר הפנים לשר האוצר.

בהצבעה השמית, 51 ח"כים תמכו בבקשת הממשלה ו-45 התנגדו. כזכור, בעקבות העברת הסמכויות בחר יו"ר ש"ס אריה דרעי לקבל את משרד הכלכלה ולא את משרד הפנים.

ח"כ זהבה גלאון (מר"צ) אמרה בדיון : "גם אם יש את שר האוצר הכי ישר בעולם משרד האוצר הוא מקום מוטה, והעברת מנהל התכנון למשרד האוצר מנטרלת את האפשרות לדיון עצמאי. אנחנו צריכים לשמור על מערכת תכנון עצמאית ולא ליצור מערכת ריכוזית שאין בה איזונים ובלמים".

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) אמר: "יש בעיה אמיתית במדינה בהעברת תוכניות בנייה אנחנו מובלים את העולם המערבי במשך הזמן שזה לוקח וזה מייקר את העלות. אני מסכים עם אלה שאומרים שצריך לפשט את ההליכים, אבל אני חושב שתהליך נכון הוא לפשט תהליכים בתוך משרדי הפנים והשיכון ולייעל אותם.

"הבעיה במה שקורה עכשיו היא שזה מהלך חד פעמי שהופך לקבוע ונותנים לאוצר סמכות מטורפת בתחום שזה לא סמכותו המקצועית. מחר ירצו באוצר לעשות רפורמות בחינוך אז נעביר לאוצר את הסמכויות ממשרד החינוך? כשמישהו לוקח סמכויות כל כך רחבות יודעים איך זה מתחיל אבל לא יודעים איך זה נגמר כי לא יודעים מי יבוא מחר.

ח"כ שלי יחימוביץ': "המהלך הזה הוא עוד מאותו אמפריליזם של האוצר. איזה ריכוז של עוצמה מטורפת יש כאן, מבלי שאף אחד מבטיח לנו שיהיה כאן דיור זול. מה עם כל הנושאים שמנהל התכנון מתעסק בהם כמו תעסוקה חינוך וסביבה? יש פה דיקטטורה מוחלטת של האוצר".

השר יריב לוין השיב בשם הממשלה ואמר: "המצב הנוכחי הוא לא טוב, מחירי הדירות רק עולים ואם נמשיך במצב הקיים כנראה שלא נגיע למשהו טוב יותר. כששר האוצר מבצע מהלך כזה שאיננו קל, אני הייתי מצפה קודם כל לתת לו הזדמנות או לפחות להציע איזו שהיא אלטרנטיבה. בכל מהלך הדיון הארוך הזה לא הועלתה הצעה אלטרנטיבית אחת. זה חמור במיוחד כשזה עולה מצד חברי כנסת שהיו שותפים בכנסת הקודמת לקואליציה ולממשלה. בשביל להשיג יותר צריך כנראה להעז יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר