צפו בנאום המרגש: "שמי צור גולדין, ואני פה בכדי להביא את הדר הביתה"

צור גולדין, אחיו התאום של הדר גולדין הי"ד, שחמאס חטף את גופתו במהלך מבצע צוק איתן, נאם אמש בכנס בוושינגטון וקרא להתנות את שיקום עזה בהחזרת גופת אחיו. צפו בנאום המלא (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מתוך YNET)

מול עשרות בני אדם וראשי מדינות, התייצב הלילה (שלישי), צור גולדין אחיו של הדר גולדין הי"ד, שגופתו נחטפה בידי חמאס ב"יום שישי השחור" ברפיח, במהלך מבצע צוק איתן, בכינוס השנתי של נוצרים בוושינגטון וקרא להתנות את שיקום עזה בהשבת גופת אחיו.

בכינוס של הנוצרים למען ישראל הופיעו כמה מ-15 המועמדים הרפובליקנים לנשיאות ובהם היה מסר מוקלט של ג'ב בוש. הנוכחים שמעו גם נאום מוקלט מראש הממשלה בנימין נתניהו.

בפתח נאומו הסביר את הסיבה להגעתו לכנס: ״אני צור גולדין, אח תאום לסגן הדר גולדין ואני פה היום כדי להביא את אחי הביתה. למה? כי הדר גולדין היה הרבה דברים. כילד היה לו חיוך מזמין, כנער הוא נגע בלבבות, כמפקד אנשיו הלכו אחריו לכל קרב, כמחנך הוא היה כאבוקה. הוא לא רק לימד, אלא גם למד מכל הנסיבות. הדר חי את חייו כקצין על פי המעלות הללו. מעלות שאפשר לסכם בשתי מילים פשוטות שהוא ואני רקמנו על רצועות הרובים שלנו. המילים הן: עוז וענווה. עוז וענווה הם מה שהוא הביא לשדה הקרב של מבצע צוק איתן בקיץ שעבר. הדר שירת בחוד החנית של כוחותינו במהלך המבצע ההגנתי בתוך עזה. הוא עשה זאת באומץ ועם ענווה״.

״אבל לעוז וענווה יש הפכים: פחדנות וחוסר מוסר. פחדנות וחוסר מוסר הם מה שמייצג את הפשעים שבוצעו נגד אחי הדר. הוריי, משפחתי, הם חיילים וכל בית ישראל. במהלך המלחמה של הקיץ שעבר, אחרי שלושה שבועות של תחילת הקרבות, של דם נשפך, של הקרבה ושל מגויסים צעירים שהופכים לבוגרים בין לילה, ישראל - שתמיד מחפשת שלום - קיבלה את הפסקת האש הסופית שהוצעה על-ידי ארצות הברית. זה היה יום שישי, 1 באוגוסט 2014. כקצין, אני פיניתי 13 חיילים מהשדה, חמישה מהם לא חזרו לעולם״, הוסיף.

״מלחמה גובה מחיר מכל המשתתפים בה. לכן זה מובן שסוף המלחמה מביא איתו תחושה מסוימת של הקלה. שלי לא הייתה ארוכה״, סיפר, ״שלושים דקות אחרי שנודע לי על הפסקת האש קיבלתי פקודות ישירות עם העדכון הבא: חמאס ביצע מארב נגד שלושה מחיילינו, למרות הפסקת האש. שניים מהחיילים נהרגו, החייל השלישי נחטף. החייל החטוף היה אחי הדר גולדין. הדר נחטף במארב שניצל את טוב לבם של חיילינו ומדגים את חוסר המוסריות של חמאס״.

הוא המשיך לתאר את שאירע: ״המחבלים גררו את גופתו של אחי מתחת לאדמה אל מנהרה שממנה הוא מעולם לא שוחרר. לוקחים אותו ואת משפחתי מהאור אל החשיכה שממנה אני ומשפחתי והאומה שלי נחושה לצאת. אהיה ברור. מה שמחבלי חמאס עשו ועושים על-ידי החזקת גופת אחי הוא פשע שערורייתי נגד האנושות. ואני לא הולך להשלים עם זה. אני דוחה את זה וכל האנשים הטובים חייבים לדחות את זה איתי. ואנשי מצפון, כל האנשים שמעריכים את קדושת החיים האנושיים, בין אם הם ישראלים או אמריקנים, יהודים או נוצרים או מכל אמונה אחרת, חייבים להיאבק נגד הרוע הזה. כי זהו רוע שרוצה לפגוע בלבכם כמו שהוא רוצה לפגוע בלבי. ולכל אם בחדר הזה וכל אב פה, לכל אחות ששומעת את דבריי ולכל אח שמבין את הקשר שעליו אני מדבר, יש תפקיד בהבטחת ניצחון הטוב על הרוע״.

לדבריו, ״מחבלי חמאס העלו את דרישותיהם הציניות לפני שישחררו את גופת אחי. גם לנו יש דרישות. ואתם חייבים לעזור לנו להבטיח שהן יישמעו ושהן ימומשו. לכן אני פה היום כדי להעביר מסר לכל מי שיקשיב. זהו מסר ישיר מההורים של הדר לכל הורה בחדר הזה ומעבר לו, לכל אדם בעל חמלה והגינות בכל העולם״.

גולדין קרא לנוכחים: ״בשבועות ובחודשים הקרובים יישמעו הרבה קולות בעולם הקוראים לשיקום עזה ללא תנאי. לכן, כהקדמה לכך, החל מהיום, אני קורא לכם, לכל אחד מכם, להרים את קולכם מיד ולהצהיר בשם משפחתי, מעבר לסיוע רפואי והומניטרי לאזרחי עזה - על מנת שעזה תיבנה מחדש, גופתו של הדר גולדין חייבת לחזור למשפחתו. אני חוזר - גופתו של הדר גולדין חייבת לחזור למשפחתו״.

צור סיפר על הקשר עם אחיו ״ידידיי, אני בן 24 שנים, בילדותי הדר היה חלק מכל חיי, מכל מה שהייתי. עכשיו, אחרי המלחמה, הדר הוא חלק מכל מה שאני. התהליך הזה הפך אותי למבוגר מכפי שנותיי באופן שסוכם בצורה הטובה ביותר בתפילה מאת דוד מלך ישראל: נער הייתי גם זקנתי ולא ראיתי צדיק נעזב. אחי הדר היה ההגדרה של אדם צדיק. בבקשה, עזרו לי להבטיח כי הוא לעולם לא יינטש״.

האח התאום סיכם את נאומו בפנייה ישירה לעזרה: ״שמי סגן צור גולדין, אח תאום לסגן הדר גולדין ואני פה להביא את הדר הביתה״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר