בגלל חיפוש משפיל: המשטרה תפצה פעילי ימין שהפגינו ב-37 אלף שקל

המשטרה תפצה חמישה פעילי ימין בסך של 37 אלף שקל, זאת בעקבות חיפוש משפיל במהלך מעצר במגרש הרוסים שכלל הסרת בגדים, כך נקבע לאחר פשרה בין הצדדים (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר (צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

המשטרה תפצה מספר מפגינים דתיים בעשרות אלפי שקלים, בעקבות חיפוש בלתי חוקי בבית המעצר מגרש הרוסים בירושלים, כך פסק בית משפט השלום בירושלים.

בחודש פברואר 2013, הרסה המשטרה בתים ביישוב מעלה רחבעם והתקיימה הפגנת מחאה נגד ההרס מול משכן הכנסת ובכביש בגין בירושלים. במקום נעצרו חמישה פעילי ימין ובהם תושב מעלה רחבעם דני חלמיש ופעילים נוספים שנלקחו לתחנת המשטרה, ולאחר מכן נעצרו במגרש הרוסים.

בכתב תביעה שהוגש על ידי עורך הדין איתמר בן גביר, נטען כי במהלך המעצר נערך חיפוש לא חוקי על הפעילים שהתבקשו להסיר בגדיהם ללא כל סיבה ובמקום לערוך שימוע למי שסירב הודיעו הסוהרים כי הם יפעלו בכוח.

בצר להם נאלצו הפעילים לעבור את ההשפלה, וכאמור הגישו תביעה אזרחית.

עו"ד בן גביר הפנה את בית המשפט לפסק דין של לקוח אחר שלו חננאל דורפמן, בו נפסק כי המדינה תפצה את דורפמן בסכום כסף בגין חיפוש דומה שנערך עליו במגרש הרוסים, כאשר השופטת תמר בר אשר צבן קבעה כי שירות בתי הסוהר חייב להפעיל שיקול דעת בעת עריכת חיפושים שכאלה, וחייב להקפיד בחובת השימוע כלפי מי שמסרב לעבור אותם.

בעקבות הערות בית המשפט, נערך משא ומתן בין הצדדים וסוכם כי המשטרה תפצה את המפגינים בסך של 37 אלף שקלים.

עו"ד איתמר בן גביר אומר הבוקר כי "טוב עשתה הפרקליטות שהבינה והפנימה שמדובר בחיפוש לא חוקי שאין לעשותו ודאי לא כאשר מדובר בצעירים שכל "חטאם" שהשתתפו בהפגנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר