הקרב על ירושת מרן

יורשי מרן הגר"ע יוסף פנו לבית משפט בהיתר בית דין • חשיפה

בניו ובנותיו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל קיבלו היתר הלכתי מאב"ד בית הדין הרבני האזורי בירושלים לדון על ירושת אביהם בפני בית המשפט • בפנים: מסמך ההחלטה (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ובניו (צילומים: יונתן זינדל והדס פרוש / Flash90)

הקרב על ירושת מרן: בניו ובנותיו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל קיבלו היתר הלכתי מאב"ד בית הדין הרבני האזורי בירושלים לדון על ירושת אביהם בפני בית המשפט (ערכאות), כך חושף לראשונה "כיכר השבת".

חודשים לאחר פטירתו של מרן פוסק הדור, התפתחה מחלוקת בין בני משפחתו של הרב באשר לחלוקת הירושה, הבנים והבנות פנו לבית הדין הרבני בכדי שזה ידון בנושא.

אלא שאחת מבנות המשפחה ערערה והודיעה כי היא מתנגדת לסמכות של בית הדין לדון בירושת אביה, מה שהביא את בית הדין להודיע כי הוא מושך את ידו ומתיר לבני המשפחה להתדיין בבית המשפט, זאת למרות שבניו של מרן הביעו את רצונם לדון על הירושה בפני בית הדין.

הגאון רבי יקותיאל כהן, אב"ד ירושלים, החליט בחודש חשוון להתיר לבני המשפחה לפנות לבית המשפט לדון בנושא ומסביר את החלטתו בעקבות כך שאין לבית הדין את הסמכות לדון בתיק בעקבות התנגדותה של הבת, כעת מסמך ההחלטה הגיע לידי "כיכר השבת".

נוסח ההחלטה כפי שמתפרסמת לראשונה: "לאחר קבלת מכתבו של עו"ד א. שרשבסקי ולפיו אחת היורשות מתנגדות לסמכות בית הדין הרבני לעניין חלוקת העיזבון. אי לכך אין סמכות לביה"ד הרבני לדון בעניין ומזכות היורשים לפנות לבית המשפט למשפחה לצורך המשך הטיפול".

(צילומים: יונתן סינדל והדס פרוש / Flash90)

בעקבות החלטת בית הדין הרבני פנו בני המשפחה לבית המשפט לענייני משפחה בירושלים, שם מונה סגן נשיאת בית המשפט מנחם הכהן להיות הבורר בין הצדדים, הליך בוררות שנמצא בשיאו וספק אם יצליח. יצוין כי בני המשפחה הוזהרו שלא לדבר עם כלי התקשורת על הנעשה בהליך הבוררות.

בעקבות החלטת בית הדין הרבני, ולאחר הדיווחים בכלי התקשורת שהיו לפני כחודשיים על הסכסוך בירושה, הוציאו בניו של מרן הגר"ע יוסף, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף וחבר מועצת החכמים הגאון רבי דוד יוסף, מכתב הבהרה בו הם מסבירים מדוע פנו לבית המשפט.

נוסח המכתב המשותף של הרבנים בני משפחת יוסף:

"בהיות שבכלי תקשורת שונים פורסם שכביכול כמה מבני משפחת מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל פנו לערכאות בקשר לירושת מרן זצוק"ל, הננו להעמיד דברים על דיוקם:

1. רוב היורשים פנו תחילה לבית הדין הרבני, וחתמו על הסכמה שכל הנושאים הנוגעים לירושה ידונו אך ורק בבית הדין הרבני.

2. אולם בהיות שנתגלגל הדבר לפתחו של בית המשפט, מסיבות שאינן תלויות בו, נתן בית הדין הרבני בראשות האב"ד הרב יקותיאל כהן היתר הלכתי בכתב, ורשות ליורשים להתדיין בפני בית המשפט, וזאת מאחר שבית הדין אינו יכול לדון בעניין מחוסר סמכות חוקית.

3. לאחר מכן, חזרנו ופנינו לבית המשפט וביקשנו מספר פעמים להעביר את הדיונים בעניין לבית הדין הרבני, ובפרט שהעניין הנדון נוגע לירושתו של מרן זצוק"ל שהתנגד כל ימיו להליכה לערכאות, אולם בית המשפט סירב לכך וקבע כי העניין דון אך ורק בפני בית המשפט".

גילוי הדעת של בני מרן זצ"ל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר