נתניהו: "העולם הפך היום למקום מסוכן יותר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בחריפות לחתימת ההסכם עם איראן: "העולם הפך היום למקום מסוכן יותר. מנהיגי העולם מהמרים על ביטחון האזרחים. ישראל לא מחוייבת להסכם" (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם. וידאו: אלי מנדלבאום - ynet)

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס מסיבת עיתונאים בלשכתו בירושלים והגיב בחריפות להסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות. "העולם הוא מקום מסוכן יותר היום מאשר אתמול", אמר נתניהו, שמכונס בשעה זו (שלישי) עם חברי הקבינט לדיון דחוף בנוגע לחתימת ההסכם עם איראן.

לדבריו, "המעצמות מהמרות על עתידנו. הן מהמרות על כך שבעוד עשר שנים משטר הטרור של איראן ישתנה, אך הן מסירות את התמריצים לכך שישתנה".

נתניהו אמר כי בעשור הקרוב תקבל איראן מיליארדי דולרים כתוצאה מהסרת הסנקציות של מדינות המערב ובכך היא תחזק את אחיזתה במזרח התיכון. "באופן מדהים העסקה הגרועה הזו לא דורשת מאיראן להפסיק את התנהגותה התוקפנית. ביום שישי האחרון ניתן היה לראות את ההתנהגות הזאת כאשר נשיא איראן המתון הלך למצעד בטהרן שם שרפו דגלי ישראל וארה"ב וצעקו מוות לארה"ב ומוות לישראל. זה לא קרה לפני ארבע שנים, זה קרה לפני ארבעה ימים".

נתניהו ציטט את מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, שאמר כי העסקה לא מגבילה את ארצו וכי המאבק נגד ארה"ב יימשך גם אחרי חתימת ההסכם. נתניהו שב ואמר כי מדובר בטעות בקנה מידה היסטורי והשווה זאת לצפון קוריאה. "כולנו יודעים איך זה הסתיים", אמר נתניהו והוסיף, "בשורה התחתונה זה הסכם גרוע, וכמו שאמר נשיא איראן רוחאני הקהילה הבינלאומית מסירה את הסנקציות מאיראן, ואיראן ממשיכה בתכנית הגרעין".

לסיום הצהיר ראש הממשלה כי "ישראל לא מחויבת להסכם הזה עם איראן כי היא עדיין מבקשת להשמיד אותנו. אנחנו תמיד נגן על עצמנו".

מוקדם יותר היום קרא נתניהו לסיעות האופוזיציה להתאחד בנוגע לנושא האיראני: "אני אומר לכל המנהיגים בישראל - עכשיו זה הזמן לשים בצד את הפוליטיקה הקטנה ולהתאחד מאחורי הנושא הגורלי ביותר לעתידה וביטחונה של מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר