אאא

רשות המסים מקיימת זה כמה חודשים חקירה של חברת הליסינג וההשכרה אלבר, כך נודע ל"כלכליסט". בחקירה מעורבים גם גורמים בארה"ב, והיא נוגעת לפעילות היבוא המקביל של אלבר.

אלבר נחשבת כיום למובילת שוק היבוא המקביל, אשר מונה כיום שני יבואנים בלבד: אלבר ואיילון מוטורס, המייבאת מכוניות פורד וקרייזלר בהיקף מצומצם מזה של אלבר.

באפריל 2014 החלה אלבר ביבוא מקביל של מכוניות מארה"ב. יבוא מקביל של מכוניות הוא יבוא שלא באמצעות יבואני הרכב הוותיקים. בשונה מיבואני הרכב הוותיקים, אשר רוכשים את המכוניות ישירות מיצרני הרכב - ביבוא מקביל נרכשות המכוניות מסוכנים של יצרני הרכב, המכונים גם "דילרים". לאחר הרכישה מן הסוכן בחו"ל מייבאים את המכונית לישראל.

אלבר מייבאת כיום לישראל מכוניות של המותגים טויוטה והונדה. בשעתו ייבאה אלבר לישראל לצורך בחינת השוק מספר גדול של דגמים, כמו קורולה ופריוס C הקטנה. כיום היא עוסקת בשיווק של חמישה דגמים של טויוטה: קאמרי הייבריד, פריוס, סיינה, היילנדר ואבאלון הייבריד. לצד דגמי טויוטה אלבר משווקת גם מכוניות הונדה: אקורד הייבריד, סיוויק וסיוויק קופה.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

מחירי הדגמים ביבוא מקביל נמוכים ממחירי מקביליהם המיובאים על ידי יבואני הרכב הוותיקים. כך, למשל, מחירה הרשמי של טויוטה פריוס אצל יבואנית טויוטה הוותיקה יוניון מוטורס הוא 149,900 שקל, ואילו באלבר מחירה הוא 144,900 שקל.

החברה אינה מפרסמת את נתוני המסירות המדויקים, אך על פי הערכות, מאז תחילת היבוא המקביל בידי אלבר היא ייבאה אלפי מכוניות לישראל. עסקי היבוא המקביל של אלבר הושקו בתקופת כהונתו של המנכ"ל הקודם ינון עמית, שהוחלף בינואר האחרון על ידי אורן אלעזרא, אחיינו של בעל השליטה באלבר אלי אלעזרא. עמית עצמו צפוי לעסוק בעצמו ביבוא מקביל של כלי רכב בעת הקרובה.

מרשות המסים נמסר כי "אנו לא עונים לשאלות ביחס לחקירות או מאשרים את עצם קיומן".

מאלבר לא נמסרה תגובה לידיעה.