ההסכם עם איראן

אובמה: נתניהו לא יצליח להשפיע על הדיון בקונגרס

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס לביקורת על הסכם הגרעין עם איראן ואמר כי הוא נמדד רק על פי יכולתו למנוע נשק גרעיני. לדבריו, נתניהו לא יצליח להשפיע על הדיון שייערך בקונגרס (בעולם)

(צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

הסכם הגרעין עם איראן: אחרי הביקורת החריפה על כניעת המערב לאיראן, נשיא ארצות הברית ברק אובמה העניק הלילה (רביעי) ראיון ל"ניו יורק טיימס", בו ניסה להסביר את עמדתו בנושא.

הוא הודה, כי אכן ההסכם לא פותר את בעיית פעולות הטרור שאיראן מעורבת בהם, "ההסכם נמדד על פי יכולתו למנוע נשק גרעיני מאיראן, לא על פי יכולתו לפתור את כל הבעיות שמקורן באיראן".

"בשבועות האחרונים וגם היום המבקרים סטו מסוגיית הגרעין וטענו כי גם אם התמודדנו איתה, איראן תמשיך לממן טרור ותזכה להקלה בסנקציות וליותר כסף למטרה הזו. זו אכן אפשרות, ונמשיך לעבוד בנושא עם בעלות בריתנו - ישראל ומדינות המפרץ", אמר נשיא ארה"ב.

אובמה הוסיף כי "אנחנו לא מודדים את ההסכם הזה על פי השפעתו על המשטר בתוך איראן, ואנחנו לא מודדים אותו על פי יכולתו לפתור את הבעיות שמקורן באיראן או לבטל את כל הפעולות הרעות שלה בעולם. ההסכם נמדד על פי הכוונה הראשונית, שלה שותף גם ראש הממשלה נתניהו - איראן לא תוכל להשיג נשק גרעיני. איראן היא אומה נהדרת, אבל יש לה משטר אוטוריטרי אנטי-אמריקני, אנטי-ישראלי, אנטישמי שמממן טרור. יש בינינו הבדלים גדולים ולכן היתה לנו מטרה צנועה יותר".

לדבריו, "נוכל להוכיח, שזה המתווה הבטוח ביותר למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. נוכל להשיג את זה בעזרת שיתוף פעולה בינלאומי וללא מלחמה נוספת במזרח התיכון".

אובמה התייחס לנסיונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את ההסכם בקונגרס ואמר: "נתניהו חושב שאולי הוא יכול להשפיע על הדיון בקונגרס, אבל אני בטוח שלא יהיו שם בעיות. אחרי שהקונגרס יאשר, נתניהו ואני נשב כמו שעשיתי במהלך כהונתי בבית הלבן ונשאל שאלות מאוד חשובות כמו איך למנוע מחיזבאללה להשיג כלי נשק מתקדמים, איך נמשיך לבנות את הצלחת כיפת ברזל".

בפניה לישראלים, אמר אובמה: "עם כל הכבוד, הוגן לומר שתחת הממשל שלי עשיתי הרבה יותר כדי לסייע לשפר את היכולות הישראליות. הדאגות לגיטימיות: לחיזבאללה יש עשרות אלפי טילים המכוונים לישראל ואיראן מסייעת. מה שאני אומר הוא שאיראן הייתה יכולה להיות מסוכנת עוד יותר עם נשק גרעיני ואז היינו במצב גרוע יותר".

.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר