בעקבות ההתהפכויות: צה"ל ירכוש סימולטורים שידמו נהיגה בג'יפ האמר

בכדי למנוע התהפכויות של חיילים שנוהגים בג'יפים מסוג האמר, הוחלט בצה"ל לרכוש סימולטורים, שידמו מצבי נהיגה בג'יפ וכן מצבים מבצעיים של חילוץ ופריקת ציוד מרכב הפוך (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. (צילום: אביהו שפירא - ynet)

צה"ל נלחם בתאונות הדרכים: על מנת להוריד את מספר תאונות הדרכים בקרב חיילים ולוחמים, הוחלט בצה"ל לרכוש סימולטורים שידמו נהיגה בהאמר קרבי.

הסימולטור ייכנס לפעילות בבתי הספר לנהיגה צבאית עד סוף השנה. על פי צה"ל, בסימולטור ישתמשו כל בעלי רישיון צבאי.

הסימולטורים החדשים יותקנו על האמרים, ויוכלו לדמות תאונה בזמן פעילות מבצעית. זאת לעומת הסימולטור הישן, שהיה קיים רק בבית הספר לנהיגה באיו"ש, והותקן על רכב סופה.

רמ"ד בטיחות בדרכים בזרוע היבשה, רס"ן עדי גבאי הסביר כי "הסימולטורים החדשים יהיו רלוונטיים גם ללוחמים שמבצעים את מרבית הנסיעות תוך כדי תעסוקה מבצעית ופעילות ביטחון שוטף".

הוא הוסיף כי "אפשר יהיה לתרגל בסימולטורים אירועים מבצעיים, למשל - איך נחלצים ופורקים ציוד צבאי מרכב הפוך".

בשנים האחרונות ישנה ירידה דרמטית בתאונות דרכים בקרב נהגים צבאיים, כך אומר רמ"ד בטיחות בדרכים. "יש ירידה של 74 אחוזים בחללי תאונות דרכים בצה"ל מאז 2001. אז נרשמו 37 הרוגים, לעומת 9 בשנת 2014".

"המפקדים הבינו שהשינוי מגיע מהחינוך. אנחנו מעבירים הרצאות וסדנאות, ונמצאים בשיתוף פעולה עם הורים ששכלו את הילדים שלהם, חיילים, בתאונות דרכים. יש פיקוח על הנהגים הצבאיים בעזרת מערכת עוזר נהג אלקטרוני - במקרה של עבירת תנועה קצין הרכב שמפקח על הנהג מקבל ישירות SMS על כך", הסביר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר